• یک تغییر مهم در برنامه موسسه مطالعات پیش رفته

    عده قابل توجهی از دوستان که راجع به اقدام برای پذیرش موسسه ما پرسیده بودند راجع به مدرک تحصیلی موسسه و شرایط معافیت سربازی برای فارغ التحصیلات فوق لیسانس سوال کرده بودند. هفته قبل خبر مهمی دریافت کردم که ممکن است روی تصمیم برخی از علاقه مندان اثر بگذارد. خبر این است که دانشگاه وین قبولی در آزمون موسسه را به مثابه پذیرش دکترا تلقی می کند و لذا افرادی که در این آزمون قبول شوند می توانند مستقیما در دوره دکترای دانش گاه وین هم ثبت نام کنند (البته اگر فوق لیسانس اقتصاد یا ام.بی.ا داشته باشند). علاوه بر آن دانشگاه وین درس های موسسه را به عنوان دروس دوره دکترا می پذیرد (بر عکس آن صادق نیست و دانش جویان موسسه اگر از دانشگاه وین درس بردارند جزو واحد هایشان حساب نمی شود) و لذا دیگر نیازی به گذراندن جداگانه دروس دکترا در دانشگاه وین هم نیست. به این ترتیب کسی که در موسسه قبول می شود می تواند هم زمان با آن در دانشگاه وین هم دانش جوی دکترا شود و ویزای دانش جویی اتریش و معافیت تحصیلی برای دوره دکترا را دریافت کند. برنامه موسسه در سال دوم معمولا شامل حجم زیادی از کار تحقیقاتی است و دانش جویان می توانند این کارها را جوری تنظیم کنند که با تز دکترایشان در دانشگاه وین یک سان باشد. به این ترتیب عملا کافی است تا پس از پایان دوره دو ساله آی اچ اس (موسسه مطالعات پیش رفته) یک یا حداکثر دو سال دیگر در وین بمانید و دکترای خود را از دانشگاه وین دریافت کنید. ضمن این که یک برنامه دو ساله سطح بالای کورس دکترا را با دریافت بورس در موسسه گذرانده اید و ضعف مهم برنامه دکترای دانشگاه وین یعنی نداشتن کورس جدی را رفع کرده اید. اگر می خواهید فاینانس بخوانید و به راحتی نمی توانید در دانش گاه های دیگر پذیرش دکترای فاینانس بگیرید این گزینه برایتان بسیار کارا خواهد بود. وین یکی از به ترین جاها در اروپای قاره ای برای تحصیل کورپوریت فاینانس است و لذا می توانید بخشی از دروس سال دوم را از گروه فاینانس موسسه مطالعات پیش رفته برداشته و تز دکترایتان را هم در این حوزه بنویسید. البته مدرک دکترای اقتصاد یا بیزنس دریافت می کنید ولی حوزه کارتان روی فاینانس خواهد بود.

    اگر می خواهید از این امتیاز جدید استفاده کنید باید موقعی که برای امتحان موسسه به وین می آیید مدارک مورد نیاز دانشگاه وین (مثل ترجمه رسمی و تایید شده تمام کارنامه ها و مدارک تحصیلی قبلی) را با خودتان بیاورید و شخصا به دانشگاه وین مراجعه کنید و درخواست پذیرش را تحویل دهید تا زودتر پذیرش دکترا را از آن جا دریافت کنید و برای ویزا و معافیت تحصیلی (اگر نیاز هست) اقدام کنید.

    * در شرایط ثبت نام جایی هست که گفته باید مدرک معتبر مبنی بر این که در کشور خودتان مجاز به تحصیل دوره دکترا هستید را ارائه کنید. این مانع بزرگ برای ثبت نام در سیستم آموزشی اتریش برای خارجی ها است. این خبر جدیدی که نوشتم همین است که اگر در موسسه قبول شوید نیازی به این شرط ندارید. شرط زبان آلمانی هم خیلی جدی نیست. در بدترین حالت پذیرش مشروط می دهند و شما وقتی آمدید وین وقت دارید تا آلمانی یاد بگیرید.

    بازگشت
نظرات

یک پاسخ به “یک تغییر مهم در برنامه موسسه مطالعات پیش رفته”

  1. س ب گفت:

    سلام. مطالب وبسایتتون عالی و بسیار مفید هستند. واقعا از خواندن هر بخش آن لذت میبرم. در مورد موسسه vgsf هم اطلاعات مفیدی بیان کردید و برای انتخاب مسیرم و تصمیم گیری برای آینده م خیلی کمک کرد. این تشکر در مقابل زمانی که برای این وبسایت گذاشته اید اندک هست ولی باز هم قدردان این زحماتتون هستم. امیدوارم همیشه موفق تر باشید و خبرهای موفقیت هاینان را بشنویم که مایه افتخار و سربلندی ما هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا با فونت انگلیسی به سوال زیر پاسخ بدهید: *

درباره خودم

حامد قدوسی٬ متولد بهمن ۱۳۵۶ هستم و با همسرم مريم موقتا در نزدیکی نیویورک زندگي مي‌كنم. در دانش‌گاه اقتصاد مالی درس می‌دهم. به سینما، فلسفه و دين‌پژوهي هم علاقه‌مندم.
پست الکترونیک: ghoddusi روی جی‌میل

جست و جو

اشتراک ایمیلی

ایمیل خود را برای دریافت آخرین مطالب وارد کنید.

بایگانی‌ها