هيجده دليل به نفع قاليباف قاليباف
هيجده دليل به نفع قاليباف
قاليباف کانديدای اصلاحطلبان نيست ولی اگر محافظهکاران اين قدر عقل داشته باشند که کانديدش کنند و خودش هم در اين مدت رفتارش را عوض نکند، ممکن است بتوان به دلايل زير از رای دادن به او دفاع کرد:
۱) برای اينکه اصلاحاتی که ما در روزنامهها ازش حرف میزنيم را در عمل در نيروی انتظامی پياده کرد. اصلاحات در نيروی انتظامی کم بودجه و صلب کار خيلی بزرگی بود.
۲) برای اينکه اگر همان اصلاحات را در کل سيستم قوه مجربه پياده کند وضع مملکت خيلی بهتر میشود. نظام اجرايی در ايران نياز به يک خانه تکانی اساسی دارد.
۳) برای اينکه تا حالا نديدهام در مورد مسائل اقتصادی حرف پرت بزند. بر خلاف بقيه کانديداهای محافظهکاران منطق اقتصاد را به خوبی میفهمد.
۴) برای اينکه کانديداهای اصلاحطلبان هيچ ايده روشنی برای اداره کشور ارائه نکردهاند و سابقه مديريتی چندان موفقی هم ندارند. اميد چندانیهم به رای آوردنشان نيست.
۵) برای اينکه از بقيه کانديداهای محافظهکاران ميانهرو تر و معقولتر است. اگر آزادیخواه نيست حداقل ايدههای عجيب و غريب فرهنگی هم نمیدهد.
۶) برای اينکه عاقل است و میتواند عقلانيت را بين جناح محافظهکار گسترش دهد. گسترش عقلانيت به نظر من يک استراتژی مهم برای پيشبرد اصلاحات در ايران است.
۷) برای اينکه با بودن در مسند اجرايی میتواند جلوی بخشی از ايدههای تخيلی مجلس محافظهکاران را بگيرد.
۸) برای اينکه مورد اعتماد مقامات بالای حکومت است و اين اعتماد برای پيشبرد اصلاحات لازم است.
۹) برای اينکه تا جايی که من خاطرم هست با پرنسيب و اصولی رفتار کرده است.
۱۰) برای اينکه نشان داده است واقعيتهای جامعه را میفهمد و به جای انکار آنها در پی يافتن راهی ميانه بين خواستههای حکومت و مردم است.
۱۱) برای اينکه حرفهای تخيلی و کودکانه و روزنامهای برای اداره کشور نمیزند.
۱۲) برای اينکه نظامی بوده است و اقتدار و انضباط نظاميان در شرايطی مثل الان میتواند مفيد باشد.
۱۳) برای اينکه سعی کرد پای پليس را از زندگی خصوصی مردم بيرون بکشد. اين نشان میدهد که ايدههای توتاليتری ندارد.
۱۴) برای اينکه به نظر میرسد انسان سالمی است.
۱۵) برای اينکه يک شبه در حکومت وزير و وکيل نشده و در ردههای مديريتی مختلف کار کرده است.
۱۶) برای اينکه روابط نسبتا خوبی با اصلاحطلبان دارد و به همين دليل میتوان به حضور آن ها در ردههای دوم حکومتی اميد داشت.
۱۷) برای اينکه میتواند به عنوان الگوی مديريت موفق برای جوانان محافظهکار مطرح شده و جاي الگوی تخيلی که از احمدینژاد ساختهاند را بگيرد.
۱۸) برای اينکه در نيروی انتظامی تيم خوبی را شکل داد. پس احتمال اينکه کابينه بهتری تشکيل دهد بالاتر از بقيه محافظهکاران يا حتی اصلاحطلبان است.
پ.ن : اگر اين مطلب را خوانديد مطلب آخرم را هم ببيند. به اين موضوع ربط دارد.

نظرات
Ehsan :
موافقم.
Ehsan - April 9, 2005 04:56 PM
yaser :
اشکال تحليلت اينه که ساختار قدرت در ايران را در نظر نگرفتی. تو فقط داری ميگی که قاليباف محافظهکار عاقليه. ولی خب اين باعث نميشه که وقتی رييسجمهور شد بتونه کارهای خوب بکنه. تا وقتی در نیروی انتظامی بوده خیلی مجبور نبوده با بقیهی راستیها درگیر شه. اتفاقا یک ماجرای ادارهی اماکن ییش آمد که قالیباف هم خیلی راحت کوتاه اومد. کلی گروهها در ايران منافع مختلف دارند و يک رييسجمهور بايد بتونه بين اين منافع بالانس ايجاد کنه. قالیباف هنوز در این زمینهها امتحانی یس نداده. و اصلا فکر میکنم برای همین هم خود راستیها هم زیاد حسابش نمیکنن. نمیدونم منظورم رو خوب گفتم یا نه!!
yaser - April 9, 2005 05:20 PM
پرستو :
به هر حال گزينه بهتر از اونی وجود نداره. داره؟
پرستو - April 9, 2005 05:53 PM
امير :
ياسر جان يعني تو، در ميان استدلالات حامد فقط همين ايراد رو داري؟ خوب اگه همينه اين بالانس رو معين ميتونه برقرار کنه؟يا بهتر بگم، معين بهتر ميتونه برقرار کنه يا قاليباف؟ من البته چون تو همين ايراد رو گرفتي فقط به همين نکته پرداختم.
امير - April 9, 2005 06:47 PM
yaser :
امير جان، از معين لااقل انتظار ميره که بياد با محافظهکاران لااقل یک کم درگير شه. ولی کسی مثل قاليباف که اصلا اينقدر اتوريته نداره که بتونه مستقل تصميم بگيره. کابينهی قاليباف کيا قراره باشند؟ فکر نميکنيد مثلا ميرسليم مانندی را مجبورش میکنند بکنه وزير ارشاد. قاليباف يک فرد است که اصلا تو سيستم راستیها جايی نداره. اينا تازه همه به اين شرطه که قاليباف همين آدم ماهی که حامد ميگه باشه که صدالبته من اين طور فکر نمیکنم.
yaser - April 9, 2005 07:57 PM
hamed ghoddusi :
خوب ياسر جان اين درگير شدن معين با راستیها چه نفعی برای ما داره؟ من مسالهام اينه که بايد کشور بره جلو و عقلانیتر اداره بشه. مساله همه با راستیها بر سر همين عقلانيته که من بعيد میدونم معين بتونه چيزی را در اين راستا جلو ببره.
hamed ghoddusi - April 9, 2005 08:13 PM
زضا :
حامد جان،
۱-آیا فکر نمی کنی عقلانی کردن نظام مدیریتی ایران نیازمند ایدئولوژی زدایی باشه؟
یعنی فکر می کنی قالیباف نسبت به اصولگراها اینقدر مستقل هست که این خواست و این توانایی رو داشته باشه؟
۲- من موافق تشنج نیستم، اما فکر می کنم حداقل نفع درگیر شدن معین (اصلاح طلب ها) با محافظه کارها، تا حدی همین ایدئولوژی زدایی در زمینه های مختلف باشه. یک نمونه از این نوع درگیری سازنده شاید درگیری بین مجلس ششم و شورای نگهبان بر سر سن ازدواج باشه که نهایتاً وضع رو از قبل از درگیری منطقی تر کرد.
زضا - April 10, 2005 12:00 AM
مسافر :
سلام حامد جان... آقا دستت طلا :) ... فقط دو سه نکته منفی در کارنامه اش هست مثل حادثه ورزشگاه آزادی و واقعه پاکشهر... وگرنه واقعا کارش عالی بود ... کسی که بتونه آدمهایی رو که توی نظام وظیفه بودند متمدن کنه از پس متمدن کردن ایران هم بر میاد :) ... فقط اميدوارم که بتونه اين رفتار و طرز فکرش رو بعد از رياست جمهوری هم ادامه بده ...
مسافر - April 10, 2005 12:13 AM
somayeh :
سلام آقای قدوسی. ممکنه توضيح بديد درمورد مسايل اقتصادی چه عقلانيتی ديدی و يا چه تئوری از قاليباف شنيديد؟
somayeh - April 10, 2005 12:51 AM
سینا :
درمورد وزیر ارشاد که یاسر میگه، تا وقتی مسجد جامعی هست هیچ وقت سراغ امسال میرسلیم نمی روند. اما حامد، تمام حرفهاتو قبول دارم ولی وقتی قرار باشه یکی مثل احمدی نژاد معاون اول قالیباف باشه، فکر نمیکنی حرفهات در مورد الگوی مدیران جوان یک کم به هم میریزه؟ بعد هم هرچقدر هم که ویژیگی های مثبت داشته باشه، چقدر میتونه در برابر فشار جناح راست در سهم خواهی از اولین کابینه محافظه کاران در جمهوری اسلامی، مقاومت کنه؟
سینا - April 10, 2005 01:00 AM
Sahand :
What is wrong with this Vienna, Australia? and why most of right wings reactionary people send their kids to this place? If I am not mistaken Hashemi Rafsanjai had made a Freudian lip slip mistakes by saying that while Iran and Iraq’s war was in its peak, his son had called him from Vienna, Australia. When Iranian Turks, Arabs, Persian’s, Kurds, Baloushes and others were sacrificing their life to defend their mother land, Mr. Rafsanjabi’ son were in Vienna, calling his beloved father. It is not that hard to see why the right wings of Iranian politicians send their beloved ones to Vienna. Mr. Ghodusi, when you are going to come out of the closet and tell us, who you really are. I do not need to know----I almost know everything about you---- but please do a favor and be honest with your God—if you believe in --- or be with yourself and tell us about yourself.
Sahand - April 10, 2005 02:00 AM
Sahand :
mi bakhshid, man nazareh ghabli yeh khodem rou ghabl az khondenahe nazarathe shoma ha ghozashte bodam. shoma ha inghadar az marhaleh partid keh bayad be hezoreton be rasanam keh, in doost ve baradareh ma aghayeh Hamed Ghodosi, hatta ne midoneh fargheh beyneh sorakheh koon ve sorakheh dahan chiyeh.
Sahand - April 10, 2005 02:27 AM
Sahand :
Mr. Ghodosi is our “ Peter Pan’ refuses to grow up, but he has the potential only if………………..
Sahand - April 10, 2005 02:37 AM
Sahand :
Mr. Ghodosi: It is not bad idea trying to save some red roses from a pond full of shit. Only outstanding people like Nietzsche could survive like a rose only being ended up in psychiatric institution, people lower than Nietzsche have to blend with shit to survive, so lets get clean up this shitty pond and not the people. People are not that bad, only situation makes them that way.
Sahand - April 10, 2005 02:58 AM
سر توماس :
1) حامد، فکر نمیکنی بعد از 26 سال که از انقلاب گذشته، استدلالی مثل "برای اينکه نظامی بوده است و اقتدار و انضباط نظاميان در شرايطی مثل الان میتواند مفيد باشد" یک مقدار بی انصافی در حق مملکته؟هنوز هم اقتدار نظامی لازم داریم؟! 2) با اغلب استدلالهای دیگه ات در مورد عملکرد قابل قبول قالیباف موافقم.
سر توماس - April 10, 2005 03:01 AM
تورج :
به صورت کلی با شما موافقم. قاليباف گزينه نسبتاْ مناسبيه٬ البته به شرط اينکه آدم رای بده و در انتخابات شرکت کنه!
من که اطلاْ دلم نميخواد شرکت کنم.
تورج - April 10, 2005 04:54 AM
hamed ghoddusi :
سهند عزيز محسن هاشمی رفسنجانی توی بروکسل درس خونده بود و نه وين و بين وين و بروکسل کلی فاصله است. بعدش هم شما که همه چيز را در مورد من میدونی ديگه چه نيازی داری به معرفی بيشتر؟
hamed ghoddusi - April 10, 2005 08:54 AM
Ahmad Reza :
Dar edameh, Vien tuye "Austria" hast na "Australia"
Ahmad Reza - April 10, 2005 12:49 PM
Mehdi :
بدانید که تا وقتی قالیباف به اندازه کافی باج ندهد محافظه کاران به او اجازه ورود نمیدهند.
Mehdi - April 10, 2005 07:02 PM
غبار :
سلام ميتونم بگم بیشتر از ۵ د ليل نبود بقيش توجيه بود که تازه دلايلت بايد برسی بشوند
غبار - April 10, 2005 10:15 PM
Sahand :
Dear professor Mr. Ghoddusi: Your micro dedication in finding my mistakes remained me of a true story. An Iranian man was making barbeque (kababi) at San Catherine Boulevard of Montreal, Canada. This is a very busy place and when police officer had told him that he was not allowed to make chicken barbeque, he had answered him “ excuse me, officer these are not chicken but fish.” I wonder why you are so comfortable flushing more than %80 of Iranian down into toilet but very perfectionist when it comes to a minor mistakes. After all is that possible Mr. Mohsen Rafsanjai was in Vienna when he made that call. Austria is as big as Maine -- one of the smallest states in USA
Sahand - April 11, 2005 05:40 AM
huso :
سلام حامد
من خوب فکر کردم ديدم توی شهرداری هم زياد بد اصلاحات نشده. اگه يه کم به سطح شهر تهران و حداقل اصلاحات ترافيکی نگاه کنی شاهد اين مدعاست. راستش من نفهميدم انتقادت نسبت به شهردار چی بود توضيح ميدی؟
huso - April 11, 2005 08:30 PM
Nikahang :
ادامه بدهید، ما داریم عشق می کنیم!
نه این خوبه نه ایشون، لعنت به هر دوتاشون!
Nikahang - April 12, 2005 04:55 AM
Bahman :
فقط مصاحبه مطبوعاتيش را بخونی می بينی که کار خيلی ايراد داره...در جواب اين سوال بنيادين که ؛دو امتياز از اين چهار امتياز نيز مطابق سخنان آقاى توكلى به نظرسنجى در ميان مردم و نظرسنجى در ميان نخبگان جناح راست تعلق دارد. بدين ترتيب راى راست گرايان در انتخاب شما به عنوان كانديداى نهايى مطابق با تفاهم نامه اى كه شما امضا كرده ايد، تاثيرگذار است. حال چگونه شما خود را خارج از اردوگاه راست توصيف مى كنيد؟» هيچ جوابی نداذ...از همين جا تا آخر خط را بخون.
Bahman - April 12, 2005 06:18 AM
X :
براي اينكه به بهتر شدن نسبت«كامنت به خواننده» وبلاگتان كمك كنم مي نويسم: با بعضي از اين دلايل موافقم واميدوارم بعضي از ديگران را خدا حفظ كند اما رئيس جمهور نكند.
X - April 12, 2005 09:11 AM
بابک :
مرحوم ناپلئون و رضاخان خودمون هم با همين استدلال ها قدرت گرفتن. اون همه اخطار گنجی راجع به بناپارتیسم رو کسی يادش هست؟
بابک - April 12, 2005 10:36 AM
hamed ghoddusi :
بابک جان مرحوم ناپلئون حکومت مدرن را در اروپا و رضا خان در ايران گسترش دادند. فکر میکنم مردم از بودن اين نوع حکومتها ضرر نکردند.
hamed ghoddusi - April 12, 2005 10:45 AM
رضا :
اي ول! خوشم اومد! نه بابا باحالي!
منم موافقم (چي؟ چي گفتي؟) جناح راست يه حسن بينظير داره اونم اينکه (چي؟ چي گفتي؟ اي ول!) اونم اينکه تکليفش با خودش روشنتره! ما که اين 8 سال نفهميديم (چي؟ چي گفتي؟چيه!) چطوري گذشت.
اين مملکت يکي ميخواد که خايه داشته باشه. (چي؟ چي گفتي؟ اي ول!) ميخواد چپي باشه ميخواد راستي
- البته راست راست خيلي بهتره.
اي ول خوشم اومد (چي؟ چي گفتي؟)
رضا - April 12, 2005 07:00 PM
حمید رحیمی :
ببين درسته که شايد قاليباف از همه موجودات راستی فعلی عاقل تر باشه و يک شبه به قدرت نرسيده باشه. ولی نشستن او در مسند رياست جمهوری باعث به وجود آمدن حاکميت خودکامه در مقابل حاکميت توتاليتره. ببين به هر حال اين آدم نوکر خامنه ای هست می دانی مثل کاری که در فرودگاه امام کرد.يعنی کاملا بدون هيچ قانونی رفت فرودگاه را بست.
با احترام
حسين
حمید رحیمی - April 12, 2005 09:49 PM
reza :
از نتايج اصلاحات در نيروی انتظامی همان بيجه و همین حادثه ی استاديوم آزادی بس. بی صبرانه منتظر اصلاحات ايشون در مسند رياست جمهوری هستيم.زير سايه ی حضرت ِ آقا!!!( به قول خود ِ سردار)
reza - April 12, 2005 10:10 PM
ali :
آدم بدی نيست ولی دست آخر راستی است.
ali - April 13, 2005 12:16 AM
محمد :
من چيزی راجع به قاليباف نميدونم، ولی اين حرفتو که ميگی کشورمون به عقلانيت خيلی احتياج داره خيلی قبول دارم. واقعيت اينه که ما زيادی داريم حرس و جوش نداشتن دموکراسی رو ميخوريم، در حالی که مشکل اصليمون نداشتن عقلانيته، نه دموکراسی.
محمد - April 13, 2005 08:22 AM
bad dahan :
کيرم تو دهن قاليباف و لاريجانی
bad dahan - April 13, 2005 11:52 AM
دنا :
من به قاليباف رای نميدم و فکر می کنم قالی باف برای نيروی انتظامی مناسبه ولی اگه رييس جمهور شه از ولايتی هم ممکنه بدتر باشه . می گويد چرا؟ مثلا چون که اون گفته ((وقتی وزارت ارشاد به فيلمهای مبتذل مجوز اکران می ده ما نبايد انتظار داشته باشيم جوانان از اون الگو نگيرند )) يا ((تا وقتی آيين نامه حجاب نداشته باشيم نمی شود با بد حجابی مقابله کنيم اما تدوين آيين نامه حجاب بر عهده ما نيست بر عهده دولت و شورای فرهنگ عمومی است)) حالا به نظرتان اگر دولتُ شورای فرهنگ عمومی و وزارت ارشاد به دست قاليباف بيفتد آيا او می تواند حداقل انتظارات ما را بر آورده کند؟ در حالی که کانديدای اصلاح طلبان بيشرو (دکتر معین)بر استفاده از مخالفان و ملی مذ هبی ها در اداره کشور تاکيد کرده است قاليباف هم محبت کرده و گفته مخالفين حق زندگی دارند ُخيلی ممنون
دنا - April 14, 2005 10:49 AM
سینا :
قالیباف اگر از طرف آبادگران معرفی بشه تیمش هم احتمالا تیم آبادگران خواهد بود که در مجلس هفتم شاهد عملکردشان هستیم.
سینا - April 14, 2005 11:52 AM
armin :
من متوجه يک نکته نميشم اونم اينکه واقعا يعنی فکر ميکنيد ما بازهم بايد رای بدهيم ؟ يعنی هنوزم معتقدید دموکراسی از کنار صندوق های رای ميگذره ؟ در مصر و عراق و هم صندوق رای وجود داشت ؟ ولی دموکراسی از کنارش گذشت ؟ کی ميخواهيد ؟ از انتخاب بين بد و بدتر بگذريد ؟ و يک نه بزرگ به کل سيستم بگيد ؟ البته اگر ساختار حکومت مذهبی جمهوری اسلامی رو قبول نداريد اگر قبول داريد که هيچی رای بدهيد بحثی نيست ولی الان که آقای هاشمی رفسنجانی التماس ميکنه مردم پای صندوق های رای حاضر بشند آيا شما فکر نميکنيد رای دادنتون يعنی تاييد کل سيستم جمهوری اسلامی !؟ به هر حال هر ملتی لایق حکومتش هست وقتی ما از کشورهایی مثل لبنان و اوکراين و حتی قرقيزستان عقب تر هستيم که نميتونيم يک مبارزه مدنی رو سازماندهی بکنيم بايدم بحثمون سر قاليباف و معين باشه! برای خودمون متاسفم کاملا! ):
armin - April 15, 2005 04:24 AM
بهزاد پوری :
با تمام دلايل ساده انديشانه شما مخالفم. فراموش نکنيد در دوره تصدی ايشان در راس نيروی انتظامی چه بسيار جنايت ها و دستگيری های آبرو بر باد بده توسط اطلاعات نيروی انتظامی صورت گرفت و جناب ايشان در عين بلاهت از اين کارها دفاع کرد. با اين عمل نشان داد که دست نشانده ای بيش نيست ُ چون باقيمانده باند سعيد امامی بعد از فوت مصلحتی آن مرحوم جذب اطلاعات سژاه و اطلاعات نيروی انتظامی شدند تا ژروسه آن مرحوم در باره برخورد با فعالان سياسی و فرهنگی را ژی بگيرند. واقعا ْ متاسفم بر شما که از دست مار به عقرب ژناه برده ايد.
بهزاد پوری - April 15, 2005 09:29 AM
علی بخشایش :
واقعا یعنی میخواهید به قالیباف رای بدهید؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی این بود ثمره دوم خرداد و اصلاحات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ که ما خاتمی رو متهم به کم کاری و محافظه کری کاری کردیم حالا بریم به یک کسی که خودش را اصول گرا میدونه رای بدیم ؟ معنی اصول گرا رو که میدونید ؟؟؟؟؟؟ یعنی ما از دوم خرداد ۷۶ هم عقب تر رفتیم که به قالیباف راضی شدیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من نمیدونم کسانی که این حرفا رو میزنن یا طرفدار جمهوری دیکتاتوری اسلامی هستن در لباس دوست ظاهر شدن یا اینکه واقعا قسم خوردند که به هر قیمتی باید رای بدند این جمله احمقانه که دموکراسی از کنار صندوق های رای میگذره را اون آقای محمد رضا خاتمی تو دهن ما انداخت ! آقا اگر دمورکاسی از کنار صدونق های رای میگذره این ۲۷ ساله سالی یک انتخابات بوده چرا ما روز به روز از نظر دموکراسی عقب تر میریم ؟؟
علی بخشایش - April 16, 2005 04:16 AM
علی بخشایش :
ببخشيد اين متن پايين من تند تند تایپ کردم بعضی حروف پس و پيش شده مثل دموکراسی و صدونق از دوستان عذر ميخواهم
علی بخشایش - April 16, 2005 04:19 AM
قزملنگ :
بيلاخ با اون عينكش
قزملنگ - April 16, 2005 11:48 AM
سینا :
قاليباف کارش را بلد است. اگر يک ديکتاتوری داريد و می خواهيد حفظش کنيد به يک قاليباف احتياج داريد. او بدون معطلی با آمريکا رابطه برقرار می کند و اسلحه، تانک و اف ۱۶ می خرد. البته اگر در فاکتور خريدش ماشين آب پاش، گاز اشک آور و آخرين تجهيزات سرکوب شورش های خيابانی را هم ديديد، تعجب نکنيد. چون شايد به اين زودی ها هم اين چيزها را در خيابان نبينيد. قاليباف چنان کارش را بلد است که شما هرگز متوجه نمی شويد که در يک ديکتاتوری زندگی می کنيد، مگر اينکه يک بار از پشت دوربين و عکس با او برخورد کنيد. اما شما فقط يک نفريد! قاليباف کارش را خوب بلد است!
سینا - April 17, 2005 01:25 AM
nima :
1. به گفته خود او استناد می کنم که گفته بود اصلاحات در نیروی انتظامی کار بزرگی نبود ولی چون مدیریت در کشور ضعیف است کوچکترین کاری که یک مدیر انجام دهد بزرگ به نظر می رسد . پس ایشان تنها به وظیفه یک مسئول در حد متعارف عمل کرده است . پس با این جمله شما کاملا مخالفم :" اصلاحات در نيروی انتظامی کم بودجه و صلب کار خيلی بزرگی بود." شاید شما بگوئید همین کار معمولی را خیلی ها نتوانستند انجام بدهند . در جواب می گویم باز طبق گفته ایشان این نیروی انتظامی هنوز زیبنده مردم ایران نیست پس اگر جناب قالیباف به قدرت طلبی فکر نمی کند در همان مسئولیت قبلی می ماند و به قول شما به اصلاحات ادامه می داد تا نیروی انتظامی هم زیبنده ایرانیان شود .
2. افراد شایسته تری نیز وجود دارند که در صحنه انتخابات بمانند . همانهایی که قالیباف ها زیر نظر آنها پرورش یافتند .
nima - May 5, 2005 02:32 PM
nima :
3. قصد توهین ندارم ولی بعد از خواندن این جمله خنده ام گرفت ... چرا که قالیباف اصلا حرفی در زمینه اقتصاد برای گفتن نداشته که بخواد پرت باشه یا نباشه ... البته شاید منظور شما کلی گویی های ایشان باشه که بدون هیچ برنامه عملی برای آنها بیان می شود ... تا کی باید شعارهای عده ای که تنها برای به قدرت رسیدن بیان می شود ما را فریب دهد . اگر امید به این شعارها دارید ببینید آیا برنامه عملی پشوانه این شعارها هست یا خیر . این جمله شما که او منطق اقتصاد را می فهمد برای کسی که نه سابقه فعالیت در زمینه اقتصادی و نه تحصیلاتی در این رشته دارد عجیب نیست ؟ این پاسخ من دلیل بر طرفداری از ایده های اقتصادی جناح خاصی نیست ...
4. تا حدودی موافقم ...
5. این پاسخ من نیز بر همان منطق استوار است که ایشان اصلا ایده فرهنگی با پشتوانه عملی کردن دارد یا خیر که بخواهد عجیب و غریب باشد یا نباشد .
nima - May 5, 2005 02:33 PM
nima :
9. دیگه فرصتی برای نوشتن ندارم و هم می دونم از شنیدن پاسخهای من خسته شدید پس ادامه نمی دهم و فقط این را بگویم همانطور که نمی توانم خودم رو راضی کنم که به افرادی مثل معین و کروبی از این طرف یا لاریجانی و البته احمدی نژاد که شما ظاهرا خیلی از او خوشتان میاد از آن طرف اعتماد کنم و البته تعداد دیگه ای از این کاندیدا ها که اصلا ارزش فکر کردن در موردشان وجود ندارد به قالیباف هم نمی توانم به عنوان رئیس جمور فکر کنم .
nima - May 5, 2005 02:37 PM
nima :
6. برای من منطق اینکه شما چگونه ایشان را افضل عقلا معرفی می کنید مبهم هست پس برای عبارات بی منطق هم پاسخی نمی توان داد . اما می پذیرم که هر کسی و البته بنده نیز بدون منطق کاندید مورد نظر خود را عاقلترین بدانیم ...
7. در جایی ندیدم که ایشان حرفی در مورد مخالفت با طرح های مجلس گفته باشد و فکر میکنم اینهم ناشی از تفکرات شخصی شما باشه و اینکه ایشان چگونه و با چه برنامه چنین کاری انجام خواهد داد ا... اعلم . اما برخی دیگر از کاندیداها حتی از جناح اصولگرا مخالفت خود را با ذکر دلایل و راهکارها بیان کرده اند .
8. مسلما همین طور هست . و این تنها در مورد شخص ایشان صادق نیست . قطعا مقامات بالای حکومت برای اینکه بتوانند بر سر سفره رنگین و پر نعمتی که سیر ماندن شکم آنها و ده ها نسل بعد از خودشان را تظمین کند به هم کاملا اعتماد دارند !!!
nima - May 5, 2005 02:37 PM