استراتژی رای دادن برای غير
استراتژی رای دادن برای غير معينیها و دانشجو شدن من
معينیها که خب به او رای میدهند. من پيشنهادی برای برای مرددها و طرفداران هاشمی دارم. فرضيات من اينها است:
۱) در دور اول کسی برنده نخواهد شد.
۲) هاشمی رای خود را دارد و احتملا به دور دوم خواهد رفت.
۳) ضرر ناشی از برنده شدن هر يک از دو نفر معين و هاشمی برای طرفداران آن يکی بسيار کمتر از ضرر برندهشدن راستیها برای هر دو گروه است.
۴) اين امکان وجود دارد که اگر يکی از راستیها با هاشمی به دور برود هاشمی از آنها که رايشان يککاسه شده شکست بخورد.
۵) اگر معين و هاشمی به دور دوم بروند برای تصميمگيری بين آنها وقت باقی خواهد بود.
۶) در حال حاضر هر دو گروه بايد حداکثر تلاششان را بکنند که محافظهکاران به دور دوم راه نيابند.
بر اساس اين فرضيات کار خودم را راحت کردم و متقاعد شدم که مستقل از اينکه در اين مقطع زمانی هاشمی بهتر باشد يا معين، به معين رای بدهم. به دلايل فوق اين استراتژی را برای طرفداران هاشمی هم توصيه میکنم. ضمنا اگر تحريمی هستيد پيشنهاد میکنم يکبار ديگر هم که شده به رای دادن به معين در دور اول فکر کنيد و انتخاب خود را در دور دوم محدود نکنيد. در غير اين صورت شايد اگر برای دور دوم نظرتان عوض شد و از برنده شدن قاليباف يا احمدینژاد هراسناک شديد مجبور شويد به هاشمی رای بدهيد.

ضمنا جهت اطلاع دوست و آشنا بنده در امتحان و مصاحبه ورودی اينجا قبول شدم. يه دوره پيشرفته اقتصاد است که حدود ۲۰ تا درس دکترا میگذرانی و بعد برای تز میروی يکی از چند دانشگاهی که با هم همکاری دارند. اگر خدا بخواهد فعلا قصد دارم شروع کنم تا ببينم چه میشود. تا جايی که فهميدهام وينیها در تئوری بازیها و حوزههای کاربردی مربوط به آن فعال هستند و من هم بدم نمیآيد دو سالی روی اين حوزه متمرکز شوم. چند تا درس هيجانانگيز هم دارند. از جمله نظريه انتخاب عمومی (همان اقتصاد سياسی مدرن) که پروفسور مولر ارائه میکند. آنهايی که با دکتر نيلی اقتصاد سياسی داشتهاند حتما کتاب مولر که منبع درس دکتر بود را میشناسند. يک درس انتخاب اجتماعی و يک درس يادگيری و عقلانيت محدود در بازیهای تکراری هم هست که قشنگ به نظر میرسند.

نظرات
عليرضا :
مبارک باشه!!
عليرضا - June 16, 2005 05:33 PM
شهرزاد :
سلام حامد جان یه نکته اگه کسی مرحله اول رای نده نمی تونه مرحله دوم شرکت کنه. خودم شنیدم توی اخبار . ضمن این که با این چیزایی که من دیدم همون مرحله اول انشائالله رای می یاریم.
شهرزاد - June 16, 2005 05:52 PM
Mohaajer :
تبريک:)
Mohaajer - June 16, 2005 06:25 PM
حامد قدوسی :
شهرزاد شوخی نکن. منم همین فکر را می کردم که کسی دور اول رای نداده دور دوم نمی تونه ولی بعدا این موضوع توسط افراد بسیاری تکذیب شد. منم متن قانون انتخابات را خوندم چنین چیزی نبود. تو مطمئنی؟ اگر این طور باشه خیلی خیلی خیلی بد می شه.
حامد قدوسی - June 16, 2005 06:28 PM
سيبستان :
حامد عزيز،
مبارک باشد. نظرات اقتصادی تو هميشه خواندنی و چالش برانگيزند. منطق سياسی شسته رفته تو را هم می پسندم گرچه فکر نکنم اگر کسی گوش به تبليغات داشته باشد گوش به اين منطق هم داشته باشد. يعنی عنصر ضدعقل و انواع هيجانات آن را هم دست کم نگير.
سيبستان - June 16, 2005 06:46 PM
Shobeir :
۱) مبارکه/ ۲) من هنوز هم به هاشمی اميدوارترم تا معين ...............( هر چند معين را دوستتر میدارمش) .....دليل را بر مبنای عملکرد در وحلهی نخست و در نگاهی ديگر به مخالفين و حرفهايشان !!!............چرا اينقدر بر ضد هاشمی ٬ اصولگرايان تبليغ کردند؟؟؟.............( عسگر اولادی: ما تمام توان خود را بکار میکيريم تا هاشمی رای نياورد چون او به هيچ وجه ما را در چرخهی انجام کارها و تصميم گيريها قرار نمیدهد! ) آيا معين میتواند دوام بياورد در مقابل اين افراد؟!!!
Shobeir - June 16, 2005 07:11 PM
بيژن :
۱- پذیرشات مبارک باشه ۲- منم با استدلالت کاملاْ موافقم هرچند که قبل از اون در مورد رای دادن به معين به نتيجه رسيده بودم:)
بيژن - June 16, 2005 07:21 PM
ق :
ماده 19 قانون انتخابات رياست جمهوري ـ "در هر مرحله انتخاباتي هر شخص واجد شرايط مي تواند فقط يك بار با ارائه شناسنامه خود رأي دهد" هيچ استثنا و تبصره اي هم در مورد اين که کسي که دور اول راي نداده نمي تونه راي بده نداره.
ق - June 16, 2005 07:23 PM
Mahmoud :
be nazare man farz'haat kami eshtebaahe. avval o dovvom budane moeen o hashemi taghriban taa alaan , panjshanbe, ghat'i shode. dalili nadaare ke az tarse raastihaa, tarafdaaraaye yeki be un yeki ra'y bedan yaa tarafdaaraaye tahrim aslan ra'y bedan.
Mahmoud - June 16, 2005 09:01 PM
سيروس :
آقا مبارکه. خيلی.
سيروس - June 16, 2005 09:27 PM
Mahmoud :
pishbiniye natijeye entekhaabaat (emrooz, panjshanbe
Moeen 11 million
Hashemi 6 million
Ghalibaf 3 million
Ahmadinejad 1.5 million
kole aaraa 23-25 million
Mahmoud - June 16, 2005 11:08 PM
Mahmoud :
tuye in chan saa'ate baghimunde, be jaaye tablighe baraaye in o un ya tahrim va adame tahrim, natijeye entekhaabaat ro pishbini konid
Mahmoud - June 16, 2005 11:41 PM
مانی :
سلام. خوشحالم.
مانی - June 17, 2005 12:03 AM
minimos :
مبارکه!
minimos - June 17, 2005 12:38 AM
shirin :
مبارکه. موفق باشيد. کلی خوشحال شدم.
shirin - June 17, 2005 05:05 AM
m farjami :
اولا مباركه. خيلي خوشحال شدم . ثانيا با قرارت موافقم.
m farjami - June 17, 2005 11:13 AM
نقش خيال :
حامد عزيز، بايد بگويم در استدلالت با تو چندان شريک نيستم، اما از نتيجهای که گرفتهای خوشحالم. شادکام باشی.
نقش خيال - June 17, 2005 01:01 PM
نقطه الف :
با يک کارت سرخ برای عاليجناب سرخپوش به معين رای می دهيم!
نقطه الف - June 17, 2005 02:19 PM
mehdi :
اول تبریک. دوم یا ایده شما تا حدودی موافقم. یعنی من هم احتمالا علی رغم اینکه به معین رای می دهم ممکنه در دور دوم به هاشمی رای بدهم. فعلا اولویت اصلی اینه که خطر اصول گراهای پوپولیست را دفع کنیم. معین باید تیم اقتصادیش رو این چند روز روشن کنه. از اون طرف مشکل من اینه که به هاشمی هم نمیشه اعتماد کرد. برنامه خوبی داره ولی خیلی بعیده به حرف مشاوراش گوش بده. هاشمی می خواد همه رو راضی نگه داره که امکان پذیر نیسبت.
mehdi - June 17, 2005 03:03 PM
- :
اولين بار است که وبلاگت را می بينم هوشمندی در نوشتههايت پيداست با استدلالت در مورد رای دادن به معين نيز کاملا موافقم اگر هم میخواهيد به هاشمی رای دهيد دور دوم اين کار را انجام دهيد
- - June 17, 2005 06:20 PM
حسين :
تبريک می گم.ضمنا ظاهرا معين از مرحله اول رد نشد.بهر حال اگه احمدی نژاد اومد هممون بايد بريم بميريم!!!!!و دور دوم به هاشمی رای بديم.نظرت در مورد نظر دکتر سروش و رای دادن به کروبی چيه؟
حسين - June 18, 2005 10:26 AM
hoursefly :
آدمهای خوش باوری که فکر می کردند رای به معین رای به جمهوری اسلامی نیست به گزارشها یه نگاهی بندازند به تلویزیون: قبل از انتخابات با آدمهای متفاوتی از نظر ظاهر و تفکر مصاحبه می کردند : یعنی همه اقشار جامعه در رای گیری شرکت می کنند ولی بعد از رای گیری فقط صفهای آدمهای حزب اللهی و مومن می بینید انگار هیچ اثری از آن آدمهای متفاوت نیست و شعارهاشون: همه یکپارچه, تصمصم گیری!!! برای آینده کشورشون, رای به جمهوری اسلامی,مشت در دهان آمریکا,خنثی کردن توطئه دشمن.
اگه اجازه می دادن که امثال معین انتخاب که ما مشکلی نداشتیم ولی مسئله اینه که اصولا این رای ها هیچ وقت از صندوق در نمیاد
راستی آقای قدوسی انصافا تبلیغتان برای جمهوری اسلامی تبلیغ هوشمندانه ای بود
hoursefly - June 18, 2005 11:06 AM
دراي :
به hoursefly: آنهايي هم که راي ندادن را حربه مناسبي ميدانستند انگار الان بايد با رياست جمهوري احمدي نژاد کم کم کنار بيايند. ميداني.. ايران 4 سال ديگر را که تصور ميکنم ميبينم احمدي نژاد ممکن است رييس جمهور بدي هم نباشد اما براي کساني که از ايران در رفته باشند!
دراي - June 18, 2005 12:47 PM
دراي :
شايد بد نباشد که به صورت منسجم و منصفانه به نقد سياستهاي آقاي احمدي نژاد بپردازيم. شايد حتي بتوان منتشر کرد و اثر داشته باشد
دراي - June 18, 2005 01:00 PM
غريبه :
الان يعني شما خيلي دپرس شديد با این راي معين ):
و اون رای احمدی نژاد به نظر شما مردم ایران خیلی احمق هستند که به معین گفتند نه. نه؟
غريبه - June 18, 2005 02:42 PM
:) :
چراغي را که ايزد بر فروزد......... هر آنکس پف کند ريشش بسوزد :)
:) - June 18, 2005 07:14 PM
دراي :
به غريبه: مناز راي نياوردن معين اصلا دپرس نشدم اما در تحليل علت راي دادن به احمدي نژاد و نسبت ميان سطح سواد و مشارکت مردم و فهم و نتايج دوم خرداد 76 و انتخابات مجلس و شورا و ... نظرسنجيها و ... درمانده ام!
دراي - June 18, 2005 08:15 PM
عباس :
اولا مبارکه پذيرش. دوما راستي دوستاني که تا حالا جيغ سفيد ميکشيدند که دوست ندارند سرنوشتشون خارج از ايران رقم بخورد چي شد هيچ احساسي از حمايت هاي آشکار بي بي سي و ديدارهاي حمايت آميز نمايندگان اروپايي بهشون دست نداد. هنوز دارم خودم را راضي ميکنم انشالله گربه هست. چون برخلاف اخلاق شخصي آدمايي مثل تاج زاده و ممد رضا خاتمي و ميردامادي به تقيدات ملي و همچنين مذهبي معين اعتقاد دارم
عباس - June 18, 2005 08:42 PM
عباس :
هنوز احساس ميکنم حتي ديکتاتوري بومي بهتر از آزادي هست که ديگران براي من بياورند چون هيچ گربه اي محض رضاي خدا موش نميگيرد. براي همين نميتونم بين هاشمي ها و افرادي مثا اين دوستان همراستايي ببينم. ترجيح ميدم اگر از لج کسي ميخوام راي بدم از لج کساني باشه که مال اين بلاد محروصه نيستند
عباس - June 18, 2005 08:55 PM
مهدی ابراهیمیان :
سلام. می تونم بگم مشخص بود که معين رای نمی آره. معين و همفکراش نتونستند تشخيص بدن مردم چی می خوان. اميدوارم جريان اصلاح طلبی کمی هم سراغ مطالعه جامعه بره و به موفقيت های قبليش اتکا نکنه...
مهدی ابراهیمیان - June 18, 2005 10:24 PM
لیلا :
۱. از پیش بینی نتایج قبل از انتخابات که معلوم بود دوستان در توهم به سر می برند.
۲. نمی دونم واقعا به کدوم نکته ی مثبت معین رای دادین؟!
۳. اگر احمدی نژاد بياد فاجعست قطعا اومدن معين فاجعه ای بدتر بود! ۴. از نخبگان مملکت بعیده که انقدر ساده انگارانه به مسائل نگاه کنند. اونم مسائل کشورشون!!!
لیلا - June 19, 2005 10:01 AM