...
کردان رفت و ما هم خلاص شدیم. طبعا منظورم این نکته بدیهی نیست که از دست کردان خلاص شدیم بلکه از دست دهها جک و کاریکاتور و نقاشی و تحلیل بیمزه که این مدت صفحات وبسایتها و ایمیلها را پر میکرد و ملت با هیجان و علاقه در مودش حرف میزدند راحت شدیم. من در این مدت از یک چیز خیلی حالم گرفته بود :
تنزل سطح امر سیاسی به موضوعاتی در این حد

نظرات
هادی :
سلام. همچنین اوباما هم برنده شد تا دیگه تحلیلهای بی مصرف چپ و راست رو نخونیم.
یه چند وقتی است روی یه شخصیت کمتر شناخته شده زوم کردم که شبیه این دوست با قدری فلسفی تر. مصطفی محقق داماد. ادب و ویژگیهای ظاهری امام موسی و خاتمی رو داره و کلی آرامش در صورتش. پیشنهاد می کنم در مورد وی هم شناخت پیدا کنی. داره یواش یواش بیشتر مطرح می شه.
هادی - November 5, 2008 08:28 AM
:
خدايش حامد به نكته دقيقي اشاره كردي مثل اينكه تو اين مدت ملت فقط مشكلشون كردان بود اينو در دفاع از كردان ننوشتم
Anonymous - November 5, 2008 09:56 AM
:
از تو بعیده دیگه این حرف رو بزنی. اون جک ها و مطالب سخیف اسمش هست افکار عمومی. ما هم باید فشار افکار عمومی که انقدر ازش حرف میزنن رو تجربه و استفاده کنیم دیگه. با مقاله علمی و بحث های سیاسی سطح بالا که افکار عمومی درگیر داستان نمیشه. کل داستان کردان چیز جدید و عجیب و به درد بخوری نداشت به جز همین که با چیزهایی که برای عوام ملموس و احیانا جذاب بودن، کل جامعه نسبت به یه فقره داده پیش پا افتاده آگاهی پیدا کرد و اینی شد که شد
Anonymous - November 5, 2008 10:03 AM
:
خيلي از مديران فعلي، رزمنده هاي دوران جنگ اند كه در آن زمان ديپلم نداشتند و الان به كمتر از دكتري رضايت نمي دهند! من فكر مي كنم مدرك كردان مشت نمونه خروار بود. اگر كار به كشيدن مو از ماست برسد، خيلي ها بيكار ميشن. تا ده سال پيش، گرفتن مدرك دكتري، مستلزم كشيدن كلي مرارت و بدبختي بود. ولي الان مثل اينكه داشنگاه تربيت مدرس و چند جاي ديگر را براي همين كار گذاشتن و همينطور دكتر است كه داره مياد بيرون!!
Anonymous - November 5, 2008 11:31 AM
:
That is the reality of the country at the moment that the poiltics is in the hand of those who handle it as cheap as you see. I don't understand why you can't cope with the reality of the situation. That country is rulled by 'khanoom jalashyee-ha and khaleh zanak-ha' and Kordan was only the highlights of that reality. deal with it!
Anonymous - November 5, 2008 11:32 AM
ابوذ :
کردان
فاطمه رجبی
مشاعی
احمدی نژاد
یک مشت کم مایة، لودة، حقیر که سطح بحث های کل مملکت رو در حد قلیل خودشون تنزیل دادن
به قول علی ابن ابی طالب تو کتاب عربی دبیرستان (قریب به مضمون):
بدبخت ملتی که
اصولشان را تضییع میکنند و فروعشان را رفعت میدهند
افاضلشان در پرده شده اند و
اراذلشان در پیش اند
ترجمة عربیشو یادم نمیآد، آهنگ دلنشینی داشت.
ابوذ - November 5, 2008 11:41 AM
Aydin K :
ولي اي كاش واكنشها و حساسيتها تا همين سطح پايين، هميشه وجود داشته باشد. مشكلات ما از چنين مسائل سخيفي نشأت گرفته است.
Aydin K - November 5, 2008 12:02 PM
بهاره :
خیلی جدی نگیر این ایمیل ها را.
در بروشور معرفی مردم ایران به خارجی ها در اولین پاراگراف نوشته اند که مردم ایران علاقه زیادی به جوک دارند و نباید تعجب کرد.
معنی آن لزوما این نیست که مسایل جدی تر فراموش شده اند. صرفا موضوعی برای جک گفتن پیدا شده بود. همین.
بهاره - November 5, 2008 12:08 PM
نثرما :
سلام
آره والا راحت شدیم.
ولی خداییش مجلس دموکراتی داریم.
نثرما - November 5, 2008 01:01 PM
مرتضي :
حامد جان
اميدوارم در اين پستت نخواسته باشي كه فقط يك پز مخالف با جمع گرفته باشي. در كشوري كه آزادي در آن تا حد پوشيدن لباس محدود مي شود، اين موج ويران كننده جكها و كاريكاتورها وامثالهم فقط نشان از تشكيل يك سرمايه اجتماعي براي تغيير يك شرايط نادرست(حتي به ميزان كم)است. آيا فكر نمي كني كه اگر همين جو عمومي نبود،اين تغيير به ظاهر كوچك- ولي در عين حال خواست عمومي- هم انجام نمي شد. به نظر من اتفاقاًبايد به فال نيك گرفت!
مرتضي - November 5, 2008 01:22 PM
عطيه :
يادتان باشد اگر همين جك ها و شوخي ها و ... نبود الان ما بايد شاهد گفتگوها و مكالمات داخلي و بين المللي ايشان در زمينه تحصيل در آكسفورد و ... باشيم.
عطيه - November 5, 2008 03:01 PM
نوید :
حرف خوبی زدی حامد جان
نوید - November 5, 2008 04:29 PM
degarbash :
تنزل سطح امر سیاسی به موضوعاتی در این حد.
این جملت من رو یاد وقتایی می ندازه که بچه ها توی خوابگاه امیرکبیر کار سیاسی می کردند. این جمله رو زیاد می شنیدیم. من دخالتی نمی کردم ولی می فهمم که این جمله خیلی روشنفکر گرایانه هستش.
degarbash - November 5, 2008 04:31 PM
احسان :
به ابوذ:
زوال الدوله اثنین. تقدیم الاراذل و تاخیر الافاضل
احسان - November 5, 2008 05:53 PM
سعید :
اخه چی می گی تو بهتره باور کنی که ایرانی هستی و سطح مسائل مطرح شده تو کشورت در همین حده نه خودتو با مسائلی درگیر کنی که هیچ ربطی به کشورت و خودت نداره . آدم روشنفکر نمای کنفرانس نشین
سعید - November 5, 2008 06:18 PM
:
ِزیبایی جوامع انسانی اینه که با روشهای خلاقانه سعی می کنند با مشکلاتشون سرکنند اگه ممی تونند حلشون کنند. جک و کاریکاتور هم از همین دسته. به نظر من نه تنها هیچ جای نگرانی و افسوس نیست بلکه زبدگان جامعه باید این رو نشانه مثبتی بگیرند.
Anonymous - November 5, 2008 07:54 PM
لیلا :
یکی از دوستان دانشگاه تربیت مدرس را ضربدر صفر کرد!باهاش موافقم خودم دانشجوی دکتری انجا هستم.واقعا توصیف جو مثلا علمی این جا خنده دار است!
لیلا - November 5, 2008 10:48 PM
:
مشاعی غلطه.مشایی!!
Anonymous - November 6, 2008 04:00 AM
نیم نگاه :
والله من هم معنی حرف ات را نفهمیدم! یعنی چه تنزل امر سیاسی؟ مثلا مردم باید چه طوری واکنش نشان بدهند به همچین قضیه ای یا قضایای مشابه؟ تمسک به جوک و اس ام اس سوپاپی است برای احساس بی قدرتی فزاینده در برابر بی عدالتی، دروغ و ریای آشکار. مردم چه واکنش دیگری می توانند نشان دهند وقتی تا آخرین لحظه معلوم نیست آیا توی زد و بندهای سیاسی (مثل تجربه های پیشین) این قضیه هم ماستمالی می شود یا نه. (در خبرها آمده بود که یکی از نمایندگان مخالف کردان گفته بود طی روزهای آخر مرتب گوشی اش را خاموش کرده ، بس که برای زدن مخ اش و لابد خریدن رای اش به اش زنگ می زده اند)
نیم نگاه - November 6, 2008 06:12 AM
نیم نگاه :
والله من هم معنی حرف ات را نفهمیدم! یعنی چه تنزل امر سیاسی؟ مثلا مردم باید چه طوری واکنش نشان بدهند به همچین قضیه ای یا قضایای مشابه؟ تمسک به جوک و اس ام اس سوپاپی است برای احساس بی قدرتی فزاینده در برابر بی عدالتی، دروغ و ریای آشکار. مردم چه واکنش دیگری می توانند نشان دهند وقتی تا آخرین لحظه معلوم نیست آیا توی زد و بندهای سیاسی (مثل تجربه های پیشین) این قضیه هم ماستمالی می شود یا نه. (در خبرها آمده بود که یکی از نمایندگان مخالف کردان گفته بود طی روزهای آخر مرتب گوشی اش را خاموش کرده ، بس که برای زدن مخ اش و لابد خریدن رای اش به اش زنگ می زده اند)
نیم نگاه - November 6, 2008 06:13 AM
مسعود :
قبول دارم که سطح امر سیاسی اینقدر پایینه. امانه به خاطر این موضوع.آیا وقتی همه خبرگزاری ها راجع به ماجرای کلینتون میگفتن، سطح امر سیاسی آمریکا پایین آمده بود؟
سطح امر سیاسی پایینه وقتی رئیس جمهور هاله نور میبینه و همه جا میگه. وقتی وزرای اقتصاد رو اخراج میکنه و هیچی نمیگه و البته مردم هم چیزی نمیگن. وقتی 18 تیر کوی دانشگاه پیش میاد و باز هم رئیس جمهور وقت واکنشی نشون نمیده. وقتی رفسنجانی ....
مسعود - November 6, 2008 06:40 AM
مسعود :
آیا وقتی خبرگزاری ها ماجرای کلینتون رو لحظه به لجظه می گفتند، سطح امر سیاسی آمریکا پایین اومده بود؟!
مسعود - November 6, 2008 06:42 AM
آیدا :
تنزل سیاست؟ یا شایدم هم تنزل فرهنگ شاید هم تنزل انسانیت.. شاید هم بیکاری
و هزارها شاید دیگه .. که نه به سیاست برمیگرده نه به قانون.. به فرهنگ و درک مردم برمیگرده که اونم مسلما مقصر مردم نیستند...
از خودشون باید دلیل را جویا شد...
آیدا - November 6, 2008 07:26 AM
:
امور سياسي در دست سياست مداران است. شايد اگر به جاي "تنزل سطح امر سیاسی به موضوعاتی در این حد" مي نوشتي "تنزل سطح سياست مداران در اين حد" بيشتر با واقعيت تلخ "دكتر كردان" جور بود. بايد "دروغ" و "دروغ گويي" در ايران عزيزمان آسيب شناسي بشه. راستي چراشاه هخامنشي در نوشته اي از خداوند خواسته است كه سرزمینش را از "خشك سالی" و "دروغ" حفظ كند؟
Anonymous - November 6, 2008 07:49 AM
:
این حرفتون دقیقا مشابه حرف خامنه ای بود.
اگه این تحلیل های به قول شما بی مزه نبود الان با پررویی سرجاش نشسته بود.
Anonymous - November 6, 2008 11:14 AM
بابک :
چرا بعضی از دوستان اینطوری برخورد می کنن؟چرا توهین!حامد نظرش رو گفته. من با نظرش مخالفم، اما این درست نیست که بهش برچسب بزنیم که روشنفکر نما و... از لغت های نامناسب دیگه استفاده کنیم. حامد از یک نظر درست میگه، یعنی تمام مشکل مملکت ما این بود که کردان دکترا نداره و باید برکنار بشه، و الان هم فکر کنیم، بله دیگه این مملکت میشه پیشرو در اقتصادو...و یک اتخاب ازاد رو هم برگزار می کنیم!
اما حامد جان این رو هم فراموش نکن که این اراده مردم ایران بود، اراده مردم ایران در همین حد هستش، فهم سیاسیشون هم در همین حد!
من که ترجیح می دم آدمی مثله حامد، ژست روشنفکری بگیره،تا یک سری از افرادی که تو کشور هستند و دارن30 ساله مزخرف تحویل مردم می دن!!
بابک - November 6, 2008 02:04 PM
در همین نزدیکی :
حامد ؛ چرا هیچ پاسخی در برابر نظرات دوستان نمی دهی ؟
من این بحث یکطرفه را دوست ندارم خیلی بهتر بود اگر شما هم پاسخی به این نظرات می دادید ، این جوری بهتر می شد از بحث نتیجه گیری کرد . درست می گم ؟
من متوجه منظور شما شدم و فکر می کنم نتوانستید منظورتان را درست مطرح کنید که این جوری برخی از دوستان از مطلب شما نتیجه گیری کردند .
من فکر می کنم منظور شما تمسخر مردم ایران از بابت پرداختن به جک و کاریکاتور و ... برای پیش برد اهدافشان و بیان نظراتشان نیست ، بلکه این موضوع که تمام افکار عمومی به موضوعاتی از این قبیل تمرکز کردند و از موضوعات شاید به مراتب مهم تر و ظریف تر غافل شدند ؛است .
درست می گم ؟
در همین نزدیکی - November 6, 2008 04:57 PM
نبودم :
اگه می دونستی که کی قراره جای کردان بیاد و الان هم ممکنه بیاد می گفتی باید حال کردان را شدیدتر می گرفتن که کسی جرات کردان بازی در نیاره.
نبودم - November 6, 2008 05:02 PM
Mohammadreza :
I disagree with you,completely. So many reasons to mention...
Mohammadreza - November 6, 2008 05:38 PM
جهانگرد :
سلام
با طنز های بی مزه ای که گفتی گاهی خیلی هم توهین امیز بود موافقم اما نقش بلگر ها را در برکناری این استاد دروغ نباید نادیده گرفت تا ان شاءالله بقیه دروغگوها هم به نوبت رسوا شوند به امید ان روز
جهانگرد - November 6, 2008 05:56 PM
:
This issue may look ordinary but it is very important and there is many other issues behind it. take a look at this article by Abbas Abdi, it's interesting to me:
http://www.ayande.ir/1387/08/post_642.html
Anonymous - November 6, 2008 08:07 PM
:
salam. hamed jan hal o ahval.khili mokhlesim
Anonymous - November 6, 2008 10:21 PM
مسعود :
لینک عباس عبدی رو خوندم. جالب بود. به دیگران هم خوندن اون رو توصیه می کنم.
مسعود - November 6, 2008 10:29 PM
عرفان :
چه حرفا !!!! :))
عرفان - November 8, 2008 11:06 AM
محمد حسين :
سلام آقاحامد يه كمكي مي خواستم كه چند تا مقاله ومنبع فارسي و انگليسي در رابطه با hedging و كاهش ريسك نرخ ارز و انواع نرخ ها (spot tare ,Forward rate و ...)بفرماييد.
با تشكر پيشاپيش
محمد حسين - November 8, 2008 01:07 PM
محمد جواد :
اما شدیدا و عمیقا درگیر پدیده ای هستیم به اسم فرصت طلبی.
هر کنش و هر واکنشی برای فرصت طلبان که روز به روز به شمارشان افزوده میشود فرصتی است برای کسب منفعت.
محمد جواد - November 8, 2008 01:14 PM
:
به نظر من موضوع کردان بیش از آن دردناک بود که موضوع طنز یا حتی موضوع تحلیل باشد. واقعا من رو عصبانی می کرد. همچنین هر کس که از مسخره بودنش عصبانی نمی شد هم من رو عصبانی می کرد! واقعا بی شرمی رو به انتها رسانده بود. نوعی ابتذال در این قضیه بود. مثل یک لکه ننگ تاریخی که پاک نمی شود! من به نوبه خودم شرمنده شدم!
Anonymous - November 8, 2008 03:24 PM
(سهیل سیادت) :
... یعنی این نازل و مبتذل بودن کار کردان و رفقای مهمش بود که تنزل سطح امر سیاسی رو باعث شد. ایکه ظاهرا با افراد خیلی شوتی طرفیم و باگ سیستم بزرگ تر از مخیله مان است!
(سهیل سیادت) - November 8, 2008 03:32 PM
reza :
شخصا فکر می کنم همه این شوخی ها(که بعضی هاشون به راستی بامزه اند) متریال خوبی برای تحقیق درباره افکار عامه است و البته نباید فراموش کرد که این ها همه یک جور برون ریزی عصبی است
reza - November 8, 2008 04:18 PM
reza :
شخصا فکر می کنم همه این شوخی ها(که بعضی هاشون به راستی بامزه اند) متریال خوبی برای تحقیق درباره افکار عامه است و البته نباید فراموش کرد که این ها همه یک جور برون ریزی عصبی است
reza - November 8, 2008 04:19 PM
:
راه تو در تو که می گن یعنی این ؛ وبلاگ عامه پسند رو پیدا کردم و از توی اون، وبلاگ شما رو و از توی وبلاگ شما ، ....
به وبلاگتون لینک دادم
Anonymous - November 9, 2008 12:20 AM
:
راه تو در تو که می گن یعنی این ؛ وبلاگ عامه پسند رو پیدا کردم و از توی اون، وبلاگ شما رو و از توی وبلاگ شما ، ....
به وبلاگتون لینک دادم
Anonymous - November 9, 2008 12:21 AM
:
نصب یک شخص بی سواد با مدرک جعلی دکترا برای یک پست دولتی مهم مثل وزارت کشور و سپس عزل او بدون هیچگونه پیگرد قانونی و محاکمه به دلیل دروغگویی به مردم چیزی نیست جز دهن کجی و دشنام به افرادی که برای مدارک تحصیلی خود زحمت کشیده اند و هیچگاه توسط دولت به کار گرفته نشده اند.
بیخود نیست که مغزهای کشور سعی در فرار دارند.
Anonymous - November 9, 2008 03:44 AM
مهشید :
سلام.من دانشجوی حسابداری هستم و برای درس پول و ارز بانکداری احتیاج به اطلاعاتی در مورد فاینانس و یوزانس دارمو LC .
اگر راهنماییم کنید ممون میشم
موفق باشید
مهشید - November 9, 2008 02:37 PM
:
بابا افق های سیع
بابا چشم اندازهای روشن
بابا آینده بدون بعضی ها؛
این دیگه یعنی همگی فقط به آینده فکر کنید؛و ....
Anonymous - November 9, 2008 11:48 PM
:
میشه بپرسم تحلیل سیاسی سطح بالا یعنی چی ؟
شما و دوستان اقتصاد نویس تو این چند ساله چندتا تحلیل درست و حسابی و سطح بالا در مورد مسائل اقتصادی نوشتید ؟
لینکشم بزارید ممنون میشم !
یکودومتون یک خوروجی پدرمادر دار در خصوص اینده وضع مسکن یا ارز یا طلا داشتید ؟
Anonymous - November 10, 2008 08:06 AM
asdsfdfd :
حامد: لطفا این آگهی توهینآمیز را دیگر اینجا کپی نکنید چون پاک میشود.
asdsfdfd - November 10, 2008 10:05 AM
:
سلام ایمیل شما رو می خواسم
mirzamahdi@gmail.com
Anonymous - November 10, 2008 05:59 PM
آرمان :
جناب آقای قدوسی
من هم مخالف این استیضاح بودم
چون که مدرک خودم رو از مدرک اون چندان معتبر تر نمیدونم
دانشگاه ما تازه جزء بهترینها بود اما باور کنید که خودم به بیسوادی خودم اذعان دارم
تازه مگه مدرک اون توکلی ارزشمند تر از کردان بود که وقتی الکی پلکی با هاشمی رقابت کرد و در سال 72 تونست به اسم این رقابت برای هاشمی تبلیغ کنه برای دستخوش یه بورس دکتری گرفت و رفت اینگلیس
شاید هم این حرفم مثل حرفهای دیگه هست و اون این که من اینروزها یه عنصر نامطلوب شدم و به هر جا مراجعه میکنم اگه رفتارشون درست نباشه که اغلب هم نیست بنا مخالفت و اعتراض رو میزارم معمولاً هم به جایی نمیرسم اما گویا دارم طبل اعتراض رو به صدا در میارم اما ار نتیجه فوری نگرفتن مایوس و ناامید میشم بنظر شما باید چه کنم ادامعه بدم و یا به زندگی خودم بپردازم.
البته چیزایی که توی وبلاگ شما نوشته میشه از جنس تکنیک هست و من نمی دونم از چه جنسی هستم
اگه میشه یه چیزی بگو..
آرمان - November 10, 2008 08:12 PM
sdfd :
با سلام
راهنمای کامل ادامه تحصیل در کشور مالزی و هند و.....
اطلاعات کامل از هزینه ها و.........
sdfd - November 13, 2008 12:38 PM
روزبه :
سلام حامد جان. چرا انقدر اعصابت خرده؟
روزبه - November 14, 2008 09:57 AM