انتخابات
برای چه در مورد انتخابات بنویسم؟ در انتخاباتی این قدر قطبیشده آیا موضوع این قدر بدیهی نیست؟ چه فرقی میکند که در دور اول ترجیحمان به کدام یکی از این دو تا باشد؟ هر چه باشد مطمئن هستم که باید رایی بدهیم که از این وضع بیرون بیاییم.
برای چه کسی بنویسم؟ آدمهایی که صبح تا شب در وب هستند و چهار سال اخبار را خواندهاند و حالا قرار است با یک پست من نظرشان عوض شود؟ آیا اصلن چنین کسی وجود دارد؟
نتیجه این انتخابات برای من تعیین کننده است. آن 10-15 میلیون نفری که این دوره قطعن به احمدینژاد رای خواهند داد کار عقلانی میکنند. یا ترجیحات ارزشی دارند که این دولت به وضوح آنها را پررنگ میکند و یا از طبقهای هستند که در این دولت وضعشان (ولو اندک) بهتر شده است. من ممکن است نظرم با این افراد متفاوت باشد ولی با این رایها هیچ مشکل بنیادی ندارم و به آن احترام میگذارم. هر چند که اگر تعداد این رایها خیلی زیاد باشد میفهمم که ترجیحات من با ترجیحات اکثریت جامعهام آن قدر تفاوت دارد که دیگر برای من جایی نیست. یک عده دوم هم که رای نه به وضع چهار سال گذشته را میدهند و مثل هم هستیم. میماند یک گروهی که نه منفعتی از این دولت بردهاند و نه در تمدیدش فایدهای برایشان متصور هست و چهار سال هم هست که روز و شب شکایت میکنند. این گروه بزرگ برای من ملاک تصمیمگیری در مورد شخصیت فعلی جامعه ایران است. اینکه آیا چیزی از جنس حساسیتهای اخلاقی یا عقلانی نسبت به وضعیت موجود آدمها را آنقدر تکان میدهد که زحمتی بکشند و ده دقیقه در صف رای بایستند. برای من موضوع فراتر از مسوولیت مدنی (Civic Duty) است. چیزی است از جنس مسوولیت اخلاقی. بیش از این چیزی در مورد انتخابات نمینویسم که وقت خودم و شما را با مکررات و بدیهیات نگیرم.

نظرات
محمد جواد شكري :
من واقعا فكر نميكنم اون آدم هاجز غر زدن كار ديگه اي بلد باشن، حتي 4 سال احمدي نژاد هم سيخونكي براي اونا نبود
محمد جواد شكري - May 18, 2009 10:05 AM
محمد جواد شكري :
من واقعا فكر نميكنم اون آدم هاجز غر زدن كار ديگه اي بلد باشن، حتي 4 سال احمدي نژاد هم سيخونكي براي اونا نبود
محمد جواد شكري - May 18, 2009 10:05 AM
یحیی :
خوب کاری می کنی آقا جان. ما غیر از همان ده دقیقه ایستادن در صف، فعلا مشارکت مفید دیگری نمی توانیم در سرنوشت ریاست جمهوری داشته باشیم...
یحیی - May 18, 2009 10:08 AM
يك صداي بيصدا :
سلام اقاي قدوسي عزيز
گمان نميكنم مسأله، ده دقيقه ايستادن در صف رأي باشد (كه ملت ما ساليان سال است در صفهايي به مراتب طولانيتر و بيهودهتر از اين ايستاده است)، مسأله اين است كه هنگامي ميتوانيم از مسئوليت مدني يا اخلاقي صحبت كنم كه در يك جامعه با حداقل مدنيات يا اخلاقيات زيست كنيم
بعد هم اينكه اگر كسي (مثل بنده) آنقدر براي رأيش ارزش قائل باشد كه نخواهد آن را به نام افرادي بيمسئوليت و حقير بزند در كدام دسته قرار خواهد گرفت؟!
در ضمن بلاگ بسيار مفيدتان را در ليست پيوندهاي بلاگم قرار دادم. خوشحال مي شوم اگر سري هم به من بزنيد
يك صداي بيصدا - May 18, 2009 10:11 AM
سهراب :
وبلاگ قشنگی داری به ما هم سر بزن
www.iranianfx.com
سهراب - May 18, 2009 10:42 AM
:
حامد عزیز، مسئولیت اخلاقی افراد با هم یکی و در یک سطح نیست. از کسی که در جایگاه توست انتظار بیشتری می رود تا آن کسی که دسترسی به کسی یا امکاناتی ندارد...
اصلاً به موضوع اینطور نگاه کن که می خواهی مثل همیشه مسئله ای را مطرح و تحلیل کنی. یادمان باشد که همه تقریباً صورت مسائل را می دانند ولی کسی که به تو (وبلاگ تو) مراجعه می کند بدنبال تحلیل های توست.
خیلی خوب استاد، منتظر تحلیل هایت هستیم! ناامیدانه نگاه نکن و روشنفکرانه خودت را کنار نکش!
روزهای دانشگاه شریف یادش بخیر ، آن روزها فعال تر بودی حامد جان.
محمد
Anonymous - May 18, 2009 12:03 PM
بشير :
فرض كن به اين نتيجه برسي كه ترجیحات تو با ترجیحات اکثریت جامعهات آن قدر تفاوت دارد که دیگر برای تو جایی نیست، آن وقت چه بايد كرد؟
بشير - May 18, 2009 12:29 PM
شهریار :
حامد چرا فکر می کنی کسانی که رای نمی دهند آدمهای اهل شکایت شب و روزاند؟! چرا کسی که به سلامت انتخابات اعتقاد ندارد باید به آن رای دهد؟! الان هستند دوستانی دور و بر مان که معتقدند این مملکت را سراپا کثافت فرا گرفته و چاره ای نیست جز این که بزنی بیرون! معتقدند مشکل مملکت مشکل پایین بودن سطح فکر و شعوراجتماعی مردم است و خلایق هر چه لایق بگذار هر که می خواهد بر این مردم و کشور حکومت کند!!!. متاسفانه آماری از این که چند درصد واجدینی که رای نمی دهند از چه طیفی هستند و به جه دلیل رای نمی دهند وجود ندارد. بر همین اساس جا کردن همه این آدم ها در طیف خلق پر شکایت گریان بدور از انصاف است!
مشاهده من این است که هر روز ادم های بیشتری به جمع این بی تفاوت ها اضافه می شود... و کمتر کسی می پرسد که چرا؟ حالا که از برکت هیجان انتخابات گوش ها قدری شنواترند شاید بد نباشد که موضوع را از کاندیداها به سمت رای دهندگان سوق دهی و تحلیل هایی عمیق از برداشت های که می شود از رفتار مردم داشت ارایه دهی!!!
شهریار - May 18, 2009 02:22 PM
:
فکر می کنم این نظر سنجی برای بعضی دوستان جالب باشد. توجه کنید که شهر تهران است و نظرسنجی از طرف اصلاحطلبان (از جمله حزب مشارکت) برگزار شده:
http://www.rayemelat.com/
این تحلیل هم خواندنی است، باز توجه کنید که نظر سنجی بین دانشجویان دانشگاه های تهران انجام شده است:
(انتهای صفحه)
http://www.etemaad.ir/Released/88-01-26/166.htm
Anonymous - May 18, 2009 03:28 PM
Ali :
Ironically in Iran, the issue is not "to be or not to be", but it is "to do and complain or not to do and complain!"
Ali - May 18, 2009 04:19 PM
:
حامد خان،
من پست هایی که چهار سال پیش، قبل از انتخابات توی وبلاگت نوشتی و فضایی که توی وبلاگت بود رو خیلی دوس داشتم.
یادته؟ هیجده دلیل در دفاع از قالیباف، دولت مینی مال کروبی، فاجعه ای به نام احمدی نژاد، سه تا نامه به احمدی نژاد. تا اطلاع ثانوی فقط معین...
اون موقع ها نمیگفتی برای چی و کی بنویسم و وقت خودم و شما رو بگیرم.
واسه منی که سواد اقتصادی ندارم، همیشه پست های اجتماعی سیاسیٍ تو، جذاب تر بوده.
به هر حال من باز هم به امید شنیدن حرفهای انتخاباتی اینجا سر میزنم
Anonymous - May 18, 2009 06:26 PM
امین ترابی :
این قبلی من بودم!
امین ترابی - May 18, 2009 06:31 PM
عیسی :
یک هواپیمایی داشته سقوط میکرده ، همه هول بودند و جیغ و داد میزدند. این وسط یکی داشته با خیال راحت مجله میخونده. مهمانداره میگه «چرا بیخیالی، هواپیما داره سقوط میکنه!!» یارو میگه «خوب بکنه». مهمانداره عصبانی میگه «هواپیما داره سقوط میکنه!!!!!!!!» طرف میگه «خوب بکنه، به من چه، مگه مال بابامه؟»
عیسی - May 18, 2009 07:02 PM
حامد :
آقای قدوسی شماهم بله؟؟!!!
حامد - May 18, 2009 08:46 PM
صادق صادقی :
دوست عزیز اگر قرار بود چیزی که برای من واضح و مبرهن است برای دگری هم همینطور باشد که دنیا الآن گلستان بود. دیدی در چند نظر بالاتر یکنفر نوشته باید ول کرد و رفت؟ خب تکلیفش را روشن کرده مثل بقیه که قبلا این کار را کردند. اما بقیهی هفتاد میلیون نفر چه؟ نتیجهی تمام مطالعات سیاسی و اقتصادی و فلسفی و غیره اگر این باشد که بد جوری باید گریست. اما کسانی که با اینترنت و وبلاگ سرو کار دارند معمولا بیشتر کسانی هستند که حساسیتی به موضوعات جامعه دارند و خیلی از اینها درگیر تفکرات انفعالی هستند و با دلایل شبه فلسفی میخواهند بی عملی خودشان را توجیه کنند. یعنی واقعا درک اینکه کمی راحتتر تنفس کردن چیز خوبی است خیلی سخت است؟ یا اینکه:خرابی باید از حد بگذرد تا شاید آباد شود و آن دوستان که رفته بودند برگردند؟
هر قدم و هر قلم که باعث شود من فق کمی راحتتر و آسودهتر زندگی کنم مبارک است.
صادق صادقی - May 18, 2009 08:51 PM
:
سلام
چی میشد باز خاتمی میومد و تو می تونستی یه کم بیشتر بنویسی و صفا کنی!یه کم بیشتر نگران آینده ایران بشی. اون وقت واقعن زندگی و تحصیلت هدف مند میشد. نه؟ می تونستی بیای آینده ایرانو عوض کنی.خیلی حیف شد .اصلا خود بیا و دوره بعد کاندیدا شو! تو میتونی.هم علمشو داری هم اخلاقشو
Anonymous - May 18, 2009 09:06 PM
دانیال :
با سلام به حامد عزیز،من با این نظر که احمدی نژاد 10،15 میلیون رای بالقوه داره مخالفم، نهایتا 6 تا 8 میلیون رای که اونم تا شب آخر (با نظر به احساسی بودن مردم ما، متاسفانه یا خوشبختانه) معلوم نیست چه اتافقی براش بیافته، اما این وسط من بیشتر با نظر اون دوستی که فرمودن پس اون 70 میلیون دیگه چه کنن؟ موافقم، ترجیح میدم برای رهایی از این وضع تلاش کنم، حامد عزیز نوشتن کسایی مثل تو که خیلیا قبولشون دارن(تا اونجایی که من سراغ دارم) میتونه موثر باشه، من به شخصه همه جا روی دو نکته تاکید دارم ، بازگشت به عقلانیت و قانون و امیدوارم دوست عزیزی چون تو درباره ی این انتخابات بنویسه، حتی گاه گاهی و میدونم که خواهی نوشت.
دانیال - May 19, 2009 06:29 AM
اسماعیل بحرایی :
باسلام....چرا اینجوری شدیم...چرا برامون مهم نیست....چرا...؟
فکر میکنم تونستن به هدفشون برسن...موفق شدن....کسایی که میخواستن من و شما بی تفاوت بشیم رو میگم....موفق شدن.
اسماعیل بحرایی - May 19, 2009 07:03 AM
اسماعیل بحرایی :
سلام به وبلاگ من هم سر بزنید...یه کمکی اقتصادی مینویسم...خوشحال میشم بیایین
اسماعیل بحرایی - May 19, 2009 07:06 AM
اسماعیل بحرایی :
سلام به وبلاگ من هم سر بزنید...یه کمکی اقتصادی مینویسم...خوشحال میشم بیایین
اسماعیل بحرایی - May 19, 2009 07:06 AM
علی :
من به شخصه به محمود احمدی نژاد رای می دهم چون سه نفر دیگه را در حد رئیس جمهوری تمی بینم و از حرفهایشان جز شعار برای کسب رای چیز خاص دیگه ایی دریافت نکرده ام
علی - May 19, 2009 08:52 AM
:
نظر هر کس محترمه ولی........
من به کروبی رای میدم.....چون
خیلی از افراطیون راست از موسوی حمایت کردن مثل حاج آقا تهرانی.
همه برنامه های کروبیو می پسندم......شماها هم گوش کنید برنامه هاشو.......ضرر نداره.
سخنان موسوی و برنامه هاش ثقیله و کلی گویی می کنه.
میان بد و بدتر و فاجعه......کدومو بگیرم؟
Anonymous - May 19, 2009 09:06 AM
:
مشكل تعداد زيادي از اونهائي كه راي نميدن ، تنبلي براي 10 دقيقه معطلي توي صف نيست،اونها بر اساس تحليلي به اين نتيجه رسيدن كه با تحليل شمامتفاوت است و البته قابل احترام. من اگرچه دلايل محكمي براي عدم شركت در انتخابات دارم دلايل محكمتري براي مشاركت دارم!بنابر اين موضوع محاسبه هزينه - فايده است.
Anonymous - May 19, 2009 09:37 AM
محمد :
آقاي قدوسي سلام نمي دونم در جريان فعاليتهاي گروهي در ايران براي كسب درآمد تحت عنوان شركتهاي باينري در ايران هستيد يا نه؟ اما اون چيزي كه من به عينه ديدم فعاليت اين گروهها فقط در يكي از خيابانها تهران چيزي حدود بيش از 2000 دفتر است.
راستش هر چه قدر توي سايتتون دنبال مطلبي در مورد (network marketing) و چگونگي فعاليتهاي شركتهاي باينري گشتم چيزي پيدا نكردم ممنون مي شم در مورد كسب اطلاعات از نحوه كار اين گروهها و اينكه آيا سرمايه گذاري در اين شركتها مثل Quest به صرفه است يا اينكه سرابي بيش نيست، راهنماييم كنيد.
محمد - May 19, 2009 09:56 AM
honey :
kaC ke be in yaroo ray bede rayesh ghabele ehteram nist!:D
honey - May 19, 2009 12:49 PM
Hamed H. :
I would defiantly go for Ahmadinejad, Why? Because I believe that he was elected by our People and this people want this President. I believe that the problem is not Ahmadinejad or Basij … the problem is our people who want them. The problem is their mind set.
I also believe that we have to go through this hassle and this people should taste this kind of regime. This is part of going toward Democracy. But why do I vote for Ahamdinejad: Because he will accelerate this process.
I also believe that Khatami or Mousavi are just some people to work in favor of the whole regime/system. The civilization right that Khatami gave us was not even close to what other people of the world have even in Philippine. We all screwed our country when we voted for him, and we should not do the same mistake again.
Hamed H. - May 19, 2009 07:29 PM
:
اون دوستایی که میگن ما که می خوایم بریم و بزنیم بیرون!!فکر کنم اگر احمدی نژاد رییس جمهور نباشه راحت تر بشه رفت!!!درسته؟
Anonymous - May 20, 2009 12:36 AM
رضا رجائی :
http://mirhussein.com
عضو شوید
رضا رجائی - May 20, 2009 06:16 AM
حمید :
سلام
از ارادتمندانم امیدوارم تا پایان انتخابات از نظرات شما بیشتر استفاده کنیم بخصوص این بی عملی ایرانی ها را تحلیل کنی و کمک کنی تا متقاعذ=د به مشارکت بشن
شاد باشی
حمید - May 20, 2009 11:56 AM
نسيم :
عاشق "قول بده هيچ وقت با من موافق نباشي " شدم.
از اين به بعد مي خوانم و سعي مي كنم مخالفت كنم.
That is sth I'm pretty good at ...
:)
نسيم - May 20, 2009 12:01 PM
:
This may be interesting for you:
http://www.youtube.com/watch?v=UHLd-dfrrsk
Anonymous - May 20, 2009 04:20 PM
:
By the way, could you please add some option to commenting part so a comment can be sent only to you and not displayed here to readers?
Anonymous - May 20, 2009 04:24 PM
Meysam :
حالا کی گفت خواننده های وبلاگت ازت راهنمایی میخوان حامد؟ حداکثر یک کنجکاوی است که شما طرفدار کی هستی؟ اتفاقا بگی نگی موضع گیری تو این انتخابات یه خورده شجاعت میخواد!
Meysam - May 21, 2009 01:27 AM
:
سیلام اقای قدوسی شما ارزو پورعلی را می شناسید ؟ لطفا حتما جواب بدهید حیاتی هستش ممنون می شوم !
Anonymous - May 21, 2009 04:58 PM
ahmad :
fek nakonam kesi rahnamayi dar morede entekhabat azat khastt:)
ahmad - May 22, 2009 03:11 AM
:
من فکر میکنم مردمی که رای نمی دن بیشترشون انتظار دارن که یک شبه به دمکراسی برسن(یا با کمک دیگر کشورها و یا معجزه و...) به نظر من باید همه در انتخابات شرکت کنند تا حداقلش مثل این 4 سال گذشته ازانتخاب شدن رییس جمهور ناراضی نباشند
موفق باشین
Anonymous - May 22, 2009 06:35 AM
ندا :
آقای قدوسی، نظرتون راجع به سیاست های اقتصادی موسوی چیه؟ اغلب اقتصاد خونده ها باهاش مشکل دارن، خصوصا حالا که دکتر نیلی مشاور کروبی شده. این منو که بیشتر به سمت موسوی تمایل دارم نگران می کنه. نظر شما چیه؟
ندا - May 22, 2009 08:06 PM
علي س :
انتخابات امسال، رقابت بين 4پوپوليست حرفه اي است . نتيجه هر چه باشد، براي من كه خيلي جالب است! بيشتر از اين لحاظ كه تا چند هفته ديگر روشن مي شود كه پس از سه دهه تجربه سيستم هاي مختلف، جامعه در حال حاضر با چه نوع پوپوليسمي حال مي كند!!
علي س - May 24, 2009 09:36 AM
:
تنهاچیزی که برای من مهمه موضع اقای احمدی نژاددربرابر فشارهای امریکاست به نظرمن کسی فکر کنه امریکاحامی ما خواهد بودخیلی ساده لوح خواهد بود.منم مثل 80درصدجامعه زندگی راحت وبی دغدغه ای ندارم
Anonymous - May 25, 2009 06:20 AM
:
همنوعان متفاوت، بشر تا کی باید به حل مشکلاتی بپردازد که منشا آن ها و درمان آن ها در ذهن خود اوست. از زمان های بسیار دور تا اکنون تا جایی که می دانم در جوامع در زمینه های گوناگون اختلاف و چنددستگی بوده است (رقابت، اختلاف در مسیرها و طی مسیرها برای رسیدن به منفعت فردی=گروهی).
در یکی از آیات قران گفته شده: انسان ها باعث گمراهی یگدیگر می شوند. در آیه ای دیگر به مشورت امر شده است. و در آیه ای گفته شده که ما این کتاب را برای هدایت شما فرستاده ایم شاید! که هدایت شوید. منظور من از این آیات این است که ما داریم چکار میکنیم و باید چکار بکنیم و از همه مهمتر آنچه که کردیم نتیجه اش چقدر با پیشبینی های ما همخوانی داشت....
جهل تا بینهایت وجود را گرفته است، مکافات زدودن آن چیست؟
این هم طعمی از واقعگرایی با بنیادی از جهل، بچشید.
والسلا...
Anonymous - May 25, 2009 08:23 AM
علی :
من نمی دانم سیاست نضام چیست زیرا در گزشته حمایت همه جانبه نضام از یک کاندیدا نتیجه معکوس داده است آیا نضام برنامه حذف احمدی نژاد را دارد!؟شما چه فکر میکنید؟
علی - May 25, 2009 09:29 AM
:
شرکت در انتخابات یعنی رازی بودن از شرایط امروز کشور، یه کم از جو انتخابات بیایم بیرون ، آیا جایگاه ما ایرانی ها اینجاست ، این اسلامی که همش از اون دم می زنند و کارهای خودشون رو با آن توجیح می کنند کجاست، تا کی می خوان مردم رو با شعار و فریب ببرند پای صندوق ها، من می خوام به اون دوستی که میگه همه شعار میدن و من به احمدی نژاد رای میدم بگم که تو این چهار سال این دکتر شما چیکار کرده، مگه با شعار ساده زیستی نیومد رو کار ، مگه قرار نبود اوضاع اقتصادی ما رو بهتر کنه ، پس چی شد، واقعا تو این چهار سال وضع ما بهتر شده ،
Anonymous - May 26, 2009 12:13 PM
میزمویز :
سلام آقای قدوسی
یک خواهشی دارم از شما و آن اینکه یک موضوع و بحثی درباره تاریخی بودن این غرغر و عدم تاثیر(حتی عدم تلاش)اغلب روشنفکران غرغرو در رفع ناآگاهی عامه بنویسید که من از خواندن نظراتی از قبیل "برای رایشان ارزش قایلند... مشکل طبقه نفهم عامه است و باید در این جامعه عقب مانده را گل گرفت...کاندیدا و اتخابات سالم وجود ندارد "و کلیه استدلالات توجیه گرایانه، دیگر هیچ احساس تازگی و هیجانی نمیکنم. از همان زمان آخوندزاده این حرفها مدام تکرار میشده و بزرگترین وجه مشترکش هم همین تکرارهای بی ثمر بوده. گاه فکر میکنم واژه روشنفکر را باید جور دیگری معنی کرد و به کسانی مثل "مصدق" و "امیرکبیر" روشنفکر گفت!!
میزمویز - May 26, 2009 12:45 PM
zizoo :
یه چیز جالب پیدا کردم
httpi43.tinypic.com2e54002.jpg
zizoo - May 28, 2009 08:36 PM
حقدوست :
من ضمن احترام به همه کاندیداها به دلائل زیر به احمدی نژاد رای می دهم1-ساده زیستی2-مردمی بودن 3-در شهرداری و ریاست جمهوری حقوقی نگرفت4- فرزندش با بقیه فرقی نداره و مانند بقیه سربازی رفت و در ارتش خدمت می کنه 4-بواسطه شجاعت او دربهای پلمب شده هسته ای باز شد و ادامه کار انجام شد 5- پرکاری6-دفاع از مطلومین جهان
حقدوست - May 31, 2009 09:55 PM
:
من حامی احمدم:
1- ادامه بر استقلال ایران چون اگر همه مستقل باشن ابرقدرتی پوچ است (یک مدل کوچکش این است که هر انسانی آزاد است و مسئول انتخابهای خودش است و تا زمانی که نخواهد باج دهد قدرتی شکل نمی گیرد) و این با فردگرایی ایرانیان و کمی کارهای تیمی بیرابطه نیست. البته با ید بگویم که بدلیل توقع مردم و ارتباط شرایط قبل از انقلاب با بعد از انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی مانع از موفقیت کامل استقلال و باج ندادن شده است.
2- احمدینژاد حمایت از اکثریت محروم را به شکمسیران اقل ترجیح داده است، چرا؟ (1- فریب قشر محروم و کسب رای 2- دلسوزی برای آنها و سرازیر نمودن خزانه به جیب های آنها که نسبت به اغنیا حق بیشتری دارند، البته هر کی خربزه میخوره باید ... (فشار تورم به فقرا)... ولی فقرا بینش کوتاه مدتی دارن (حامی محمودند). و از همه مهمتر اینکه در انتخابات رای همه با همه برابر است، رای فقیر با رای غنی برابر است، حدس بزنید چی میشه...
Anonymous - June 1, 2009 08:40 AM
قلی :
آقای قدوسی
عدم حضور در انتخابات به معنی بی درد و بی خیال بودن نیست بلکه قبول نداشتن سیستم انمتخابات ایران و دموکراتیو نبودن کل سیستم حکومتی ایران هم می تواند دلیل عدم حضور بعصی از افراد باشد.
قلی - June 5, 2009 10:16 AM
عبدالله :
فقط احمدی نژاددددددددددددددد
عبدالله - June 5, 2009 07:18 PM
بتی :
مردعمل؛ساده وبی ریا؛مهربان ودلسوزملت دکترمحمود(مردمی نژاد)احمدی نژاد
بتی - June 5, 2009 07:22 PM
الیا :
دمی که گوهرحق ازلب عزیزافتاد*زگفته اش به دل میر؛رستخیزافتاد*ببین کلام فصیحش چقدرغوغا کرد*که موسوی زخجالت به چیزچیزافتاد
(فقط احمدی نژاد)
الیا - June 5, 2009 07:33 PM
:
در جواب صدای بی صدا...به قول داریوش مهرجویی اصلا فرصت قهر و ناز كردن نداریم www.mowj.ir/
Anonymous - June 6, 2009 02:02 AM
پري حسيني :
.. شما كه امكان اطلاع رساني از طريق اينترنت را داريد وظيفه داريذ صراحتا مردم را به تشخيص صلاح خود راهنمايي كنيد. معلوم است كه حقيقتا مي ارزد كه حتي 10 ساعت در صف راي بايستيم و به نفع مير حسين موسوي راي بدهيم تا كابوس 4 ساله مان پايان يابد...
پري حسيني - June 6, 2009 08:34 AM
:
lمن
Anonymous - June 8, 2009 11:08 AM
:
سلام من فكر مي كنم فقط احمدي نژاده كه ميتونه رئس جمهور بشه چون فقط اونه كه دروغ هاي كمتري داره ميگه
Anonymous - June 8, 2009 11:12 AM
فرزانه :
به نظر من هر کی رای نده یه احمقه.اینهمه حقارت چرا؟تا کی؟بین بد و بدتر بهتر نیست بد رو انتخاب کنیم؟؟؟وضعیت کنونی اسفباره.تورو خدا فقط یه کم فکر کنید!!!
فرزانه - June 8, 2009 05:57 PM
فرزانه :
اونیکه داری میگی احمدی نژاد کمتر دروغ میگه یه سر به سایت بانک مرکزی بزن و خودت ببین کسی که ازش طرفداری می کنی چطور ملت رو نفهم فرض کرده!
فرزانه - June 8, 2009 06:01 PM
:
hatman kasi ke fekr mikone ahmadinejad kamtar doroogh mige ya az marhale parte ya savade paieni dare.faghat moosavi liaghate raeisjomhoor shodano dare
Anonymous - June 8, 2009 06:25 PM
:
faghat ahmadi
Anonymous - June 10, 2009 09:34 AM
عسل :
از ماست که بر ماست...
تا وقتی که شعورمون اونقدر افت کرده که گندهای احمدی نژاد رو شدیدتر از خودش توجیح میکنیم وضعمون همینه که همینه
عسل - June 10, 2009 10:52 AM
:
احمدی مثل هیتلر بلده چهجوری از حماقت مردم به نفع خودش استفاده کنه....
متاسفانه باور کردن دروغ های بزرگ برای مردم احمق راحت تر از دروغ های کوچیکه...
هر چی به سرتون بیاد حقتونه...
Anonymous - June 10, 2009 10:56 AM
:
احمدی مثل هیتلر بلده چهجوری از حماقت مردم به نفع خودش استفاده کنه....
متاسفانه باور کردن دروغ های بزرگ برای مردم احمق راحت تر از دروغ های کوچیکه...
هر چی به سرتون بیاد حقتونه...
Anonymous - June 10, 2009 10:56 AM
یک نفر :
سلام.
مهمترین ویژگی مردم یک جامعه که به تحول های بزرگ دست می زند، ایثار است. با برخی که صحبت می کنم، می گویند رای نمی دهم چون از بیخ و بن این جا لجن مال است. می گویند حد اقل خودم راحتم که مهر این نظام در شناسنامه ام نمی خورد. اما اندکی بیاندیش دوست من. هر کدام از ما به هدفی می اندیشد. حتی اگر چهار بزغاله کاندید بودند، من رای می دادم. چرا که حداقل یکی از آن ها کمتر از هدفی که در ذهن دارم دور می شود. دوستانی که فقط برای آرامش خیال حاضر نیستند مهر این نظام در شناسنامه شان بخورد خود خواه هستند. عاجزانه خواهش می کنم به پای صندوق های رای بیایید و نام موسوی را به صندوق اندازید. در شرایط کنونی که غارتگران در مسند قدرت هستند و به مال و ناموس ما سرک می کشند، هر وقت می خواهند انرژی های ما را آزاد می کنند (انتخابات کنونی) و هر وقت می خواهند سرکوب (18 تیر) هیچ کس حتی موسوی که به او رای خواهم داد، شاید تاثیر اندکی هم نگذارد. اما دوست من مزیتی که موسوی بر سایر دارد این است که فضای امنیتی کشور را برای کار آن ها که از زیر و از پایین سعی در اصلاح این حکومت هستند باز خواهد کرد. به امید ایرانی برای همه نه برای چند نفر.
در پایان به کسانی که می گویند می رویم و اهمیتی برای این مردم قائل نیستیم می گویم : منتظر روزی باشید که ایران برای همه می شود. ان وقت چه طور خود را راضی می کنید که در آنچه بقیه کرده اند سهمی نداشته اید.
بمانید و کمک کنید. این جا مال ماست. آن را پس می گیریم.
یک نفر - June 10, 2009 01:10 PM
سمیه... :
فقط احمدی.........
سمیه... - June 13, 2009 08:27 AM
سمیه... :
فقط احمدی.........
سمیه... - June 13, 2009 08:27 AM
مریم :
من از نتیجه انتخابات واقعا" متاسفم.دو روزه که غم وجودمو گرفته.یعنی انقدرقدرت تحلیل مردم پایینه.
مریم - June 14, 2009 05:28 AM
مریم :
بمباران تبلیغاتی یک هفته ای نتیجه ایی بهتر ازاین نمیتونست داشته باشه من خودم کارمنددولت هستم و به عینه دیدم چطوربودجه دولتی صرف تبلیغات آقای احمدی نژاد شد.
وچطورپوسترهای آقای موسوی شبانه پاره میشد.فقر مملکت ما فقط اقتصادی نیست .فقر فرهنگی آزاردهنده تر است.
مریم - June 14, 2009 05:42 AM
نیلوفر :
واقعا خجالت میکشم از روی کوروش از روی داریوش حضور ما در انتخابات تنهاکمک کننده به نابودی کشور و اوج دادن به مظلوم نمایان گرگ صفت بود
نیلوفر - June 14, 2009 03:39 PM
نیلوفر :
خیلی باحال این همه موج سبز حتی به دور دوم کشیده نشدیم . تویی که میگی احمدیت دروغ نمیگه تو این 4 سال چه غلطی کرد چرا تو این 4 سال مشت دزدا رو باز نکرد ؟ احمدیت عاجزانه ترین حربرو انتخاب کرد 4 سال قدرت داشت جز سیر کردن شکم بسیج و سپاه و روستایی هایی کا با 100 هزار تومان خر میشن چی کار کرد؟ماسرمایه های ملتیم ما باید باشیم جشن پیروزی احمدیت با کتک خوردن جوونا شیرین شد پس با احمدیت بگو غلط میکنه دم از رزیم غاصب بزنه اون خودش و سپاهییاش عین غصبن
نیلوفر - June 14, 2009 04:19 PM
الیاس :
واسه خودم متاسفم که تو این مملکت مردم فریب زندگی میکنم.و دلم به حلا طرفداران جیره خوره احمدی میسوزه
الیاس - June 15, 2009 06:30 AM
رضا :
موسوی زنده است.همچنان که خاتمی زنده است پس ایران هم هنوز زنده است
رضا - June 15, 2009 06:33 AM
... :
خلایق هرچه لایق
... - June 15, 2009 06:36 AM
111.امیر رضا.111 :
گداپروری.عوام فریبی.دروغ.ریا.تهمت.بی ادبی.
111.امیر رضا.111 - June 15, 2009 06:42 AM
سید علی :
سلام من درباره اظهارات شما چیزی نمی گم جز دستمریزاد به شناخت 60 درصدی شما از مردم و پیش بینی رای 15 - 16 میلیونی ثابت احمدی نژاد
اما درباره برخی از نظرات موجود در وبلاگ شما باید بگویم:
وقتی آدم تنها به قاضی بره طبیعی که راضی برگرده!!
از قدیم گفته اند که پای استدلالیان چوبین بود / پای چوبین سخت بی تمکین بود
فهم برخی از نویسندگان این کامنت ها از مسایل تحلیلی آنقدر پایین است که استدلال بسیار ناشیانه ای از خود بروز می دهند و قیاس مع الفارق می کنند .
به نظر من دیکتاتوری اقلیت امروز جزئی از فرهنگ دمکراسی نظام سلطه شده است. فراموش نکنیم 2 سال سرکوب وحشیانه مردم در فلسطین به دلیل رای آنان به جنبش حماس روی داد . از سرکوب مردم الجزایر نیز می گذرم .
بر این باورم که شما باید عمر گرامی و عزیز را بیش از پیش باید صرف شناخت مردم کنید تا از گرفتار شدن دیگران در باتلاق تخیل (به جای داشتن تحلیل) در امان باشید.موفق باشید
سید علی - June 15, 2009 09:08 AM
نیلوفر :
سید علی ما مثل اینکه حسابی فلسفه میخونه این شعرو عرفا واسه فیلسوفای مشایی گفتن مشا هم عین عقلانیت بود ما هم عین عقلانیتیم میخوایم بفهمن ما خارو خاشاک خیلی هم فاقد شعور نیستیم
نیلوفر - June 15, 2009 04:20 PM
InolfInhawl :
I’ve been visiting your blog for a while now and I always find a gem in your new posts. Thanks for sharing.
InolfInhawl - July 5, 2011 07:24 AM