رای ملت
این سایت تنها مرجعی است که دیدهام نتایج نظرسنجی تلفنی از شهر تهران را به تفصیل منتشر میکند. اگر سایتهای دیگری باشند من خبر ندارم و ممنون میشوم معرفی کنید. سعی کردهام نتایج دو نظرسنجی هفته اخیر و هفته قبل را به تفکیک مناطق تهران در این فایل وارد کنم. اعداد فایل اطلاعات پایهای در مورد تحلیل برخی روندها را فراهم میکنند.
همانند هر نظرسنجی نتیجه این نظرسنجی (با فرض اینکه متصدیانش صادق هستند) را باید با رعایت احتیاطهایی مورد توجه قرار داد:
1) بدیهیترین نکته اینکه نتایج مربوط به شهر تهران است. این البته لزومن معنی یک طرفه به نفع وضرر یک گروه ندارد. در انتخابات قبلی رای تهران احمدینژاد جلوتر از رای کشوریاش بود.
2) مصاحبهها تلفنی بوده است. اتکا به تلفن باعث میشود که جمعیت انتخاب شده به سمت قشر دارای تلفن که طبعن درآمد بیشتری دارد بایاس شود. البته میفهمم که الان ضریب نفوذ تلفن خیلی بالا رفته است ولی دقت کنیم که خانوادههای مرفهتر که برای استفاده اینترنت یا دلایل دیگر بیش از یک خط تلفن دارند شانس بیشتری برای گزینش شدن در نمونه تصادفی دارند.
3) مصاحبه تلفنی از طرف دیگر این خطا را دارد که پاسخدهنده از ترسش سعی کند رایش به تغییر وضع موجود را پنهان کند.
4) اگر نظرسنجی در طول روز انجام شده باشد به سمت نمونهگیری از زنان خانهدار که رایشان به سمت یک نامزد خاص متمایل است بایاس خواهد بود.
5) یک خطای مهم این نظرسنجی این است که وزن هر منطقه را بر اساس مشارکت در انتخابات قبلی در نظر گرفته است و اعداد تمایل به مشارکت در انتخابات پیشرو را گزارش نمیکند. با توجه به اینکه درصد رای نامزدها بین افرادی که دور قبل شرکت نکردند و این دوره شرکت میکنند متفاوت از میانگین است این تفاوت میتواند نتایج را به نفع یک نامزد خاص بایاس کند.
6) افرادی که هنوز تصمیم نگرفتهاند و در روزهای آخر تصمیم خواهند گرفت احتمالن از مصاحبه تلفنی خودداری کرده و یا گفتهاند که رای نمیدهند و لذا از نمونهها حذف شده اند. باز رای این افراد متفاوت از میانگین است.
7) دقت کنیم که این رای شهر تهران است. استان تهران شهرهای کوچک و حاشیهای فراوانی دارد که رایشان متفاوت از مناطق 22 گانه است.

نظرات
:
آخه این پیش بینی ها اصلا به چه دردی می خورد؟
خوب میشد نظر شما را در مورد وعده های اقتصادی مهم انتخاباتی کاندیداها میخواندیم.
Anonymous - May 29, 2009 01:32 PM
:
سلام. شما چرا فارسی را اینجوری مینویسید? "حتمن"برای مثال
Anonymous - May 29, 2009 02:48 PM
محمد كلانتری :
پس اساسا اين نظرسنجي رو نگاه نكنيم بهتره!
محمد كلانتری - May 29, 2009 03:01 PM
: :
با نظر اقتصادی موافقم.حامد جان بنویس....ما هنوز دو دلیم...برنامه های اقتصادیشونو تحلیل کنید...فرصت زیادی نمونده
: - May 29, 2009 05:49 PM
:
Ba office 2007 ke minevisi kheilia nemitoonan baz konan
Anonymous - May 29, 2009 06:38 PM
:
Ba office 2007 ke minevisi kheilia nemitoonan bazkonan(Escell- Datei ro migam)
Anonymous - May 29, 2009 06:38 PM
محمد :
۱. چقدر اختلاف بین مناطق شمالی و جنوبی تهران مشهوده.
۲. با وجود احتیاطهای فوق، احتمالاً تنها نتیجهی قطعیای که میشه گرفت اینه که رأی احمدینژاد نسبت به هفتهی قبل کم شده و به سمت سه نامزد دیگر، به خصوص میرحسین رفته.
محمد - May 29, 2009 08:45 PM
بشیر :
سلام
پسوند فایلت به اشتباه موقع داونلود شدن zip می شه که باعث شد من کلی فکر کنم تا متوجه شوم چه اتفاقی افتاده چون با Winrar اتفاقا باز می شه و داخلش یک سری فایل xlm نشون می ده! در ضمن من هم یک وبلگ تاسیس کردم که آدرسش رو اینجا نوشتم.
بشیر - May 29, 2009 08:51 PM
:
مواردی که اشاره کردید بیشتر از نظر من ابهام در نحوه محاسبه درصدها است تا اشکال. در واقع باید دید موسسهای که پشت این نظرسنجی است آیا این موارد را در نظر گرفته یا نه. مثلا درباره خانهدار بودن سوالشوندگان میتوان با توجه به نتایج انتخابات گذشته وزن مناسبی برای آن در نظر گرفت تا متناسب با درصد خانهداران شرکتکننده در انتخابات باشد. البته این نکته نیز مهم است که آیا مثلا افراد خانهدار تفاوتی نسبت به میانگین دارند یا نه؟ اگر ندارند تأثیر دادن چنین پارامتری بیمورد است. به نظرم در نظرسنجی دقیق باید همه این پارامترها بررسی شده و در صورت لزوم اعمال شوند.
ای کاش نظرسنجیها به صورت شفاف با همه جزئیاتش منتشر میشد تا بررسی اونها راحتتر باشه. باید یاد بگیریم که به اشتراک گذاشتن نتایج علمی به نفع همه است.
Anonymous - May 29, 2009 10:18 PM
:
http://www.magiran.com/
Anonymous - May 29, 2009 11:47 PM
باد صبا :
سلام
فکر کنم با رفتار احساسی که ملت ایران دارن بهتره قبلش جهتگیری خاصی القا نشه
باد صبا - May 30, 2009 06:38 AM
:
35 ميليون رأي واقعاً زياد است! دور قبل تعداد رأي دهندگان در هر مرحله حدود 27-28 ميليون نفر بود. براي اينكه به 35 ميليون رأي برسيم؛ بايد حدود 25 درصد افزايش رأي دهنده داشته باشيم. اين رقم فقط و فقط در صورتي حاصل مي شود كه برنامه هاي "مُخ زني" (!)كانديداها جواب دهد. تا اينجا كه فقط براي ميرحسين جواب داده.
كروبي هم مبلغ را برده بالا، ولي ظاهراً تعداد افرادي كه اين وعده را باور ميكنن، زياد نيست. جالب اينجاست كه افراد زيادي وعده و وعيدهاي احمدي نژاد را در دور قبل باور كردند. دكتر شريعتي در يكي از كتاباش نوشته: "از قوم بني اسرائيل در عجبم كه موسي را به پيامبري قبول نداشتند ولي گوساله را به خدائي قبول داشتند"!- نقل به مضمون
Anonymous - May 30, 2009 06:59 AM
پیرمرد دیریا :
اصلاح طلبان می خندند(به روزم)
پیرمرد دیریا - May 30, 2009 08:43 AM
پیرمرد دیریا :
اصلاح طلبان می خندند(به روزم)
پیرمرد دیریا - May 30, 2009 08:43 AM
پیرمرد دیریا :
اصلاح طلبان می خندند(به روزم)
پیرمرد دیریا - May 30, 2009 08:43 AM
يك صداي بيصدا :
سلام
فكر مي كنم باب شدن بررسيهاي آماري بر روي نتايج نظرسنجيها، اتفاق خوبي است. اينكه نتايج نظرسنجيها تا چه اندازه به واقعيت نزديك است در درجه دوم اهميت قرار دارد چرا كه همگان ميدانيم در تمامي جهان (حتي انگلستان و آمريكا كه به نظرسنجيهاي پر و پيمان شهرهاند) بررسي يك جامعه آماري از رأي دهندگان، بهطور قطعي روشنكننده نتايج انتخابات نيست.
يك صداي بيصدا - May 30, 2009 09:26 AM
بهروز :
آیا اصولگرایان برای حفظ ریاست جمهوری تدبیری می اندیشند ؟!
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=49848
بهروز - May 30, 2009 12:39 PM
واکنش :
حامد جان، پستت اشکالات نظر سنجی تلفنی رو به خوبی توضیح داد. یک نگاه به لینک و فایل نشون میده که کاربران اینرنتی چهقدر نمونهی بدی برای جامعه هستند. فکرش رو بکن که اگه ضریب نفوذ اینترنت زیاد بود، برخی گروهها و احزاب هیچ شانس رای نداشتند. البته به شرط این که اینترنت واقعا تاثیر زیادی روی نظر مردم داشته باشه که من فکر میکنم که داره.
واکنش - May 30, 2009 12:54 PM
محمد كلانتری :
در اين چند وقته دوباره شعار «نفت بر سر سفره ها» اوج گرفته. اين بار به شكل سهام نفت كروبي. و ظاهرا هم تعدادي از مديران صاحب نام پشت طرح هستن. از قرار ميخوان به افراد بالاي 18 سال سهمي از درآمدهاي نفتي بدن تا به اين طريق درآمد نفت رو از جيب دولت خارج كنن، تا دولتهاي نفتي مثل دولت نهم دوباره ظهور نكنن. و مثل اينكه قراره حدود هفتاد هزار تومن سهم هر نفر باشه. و از اونجا كه قيمت نفت انگار دوباره داره بالا ميره (درسته يا غلط؟) اين سود بيشتر هم خواهد شد. من آدمهايي رو ديدم كه با ماهي هفتاد تومن پشت دخل مثلا يه كافينت ميايستن. يا با هشتاد تومن شاگرد مغازه ميشن. يا با 150 تايپيست ميشن. اين درآمدهاي بدون زحمت، باعث نميشه تا اين آدمها ديگه حاضر نباشن با اين دستمزدها كار كنن؟ طبيعتا دستمزدها كمي بالاتر ميرن، ولي نقدينگي و تورم چي؟ و از طرف ديگه اين طرح از چاله به چاه پريدن نيست؟ به هر حال قرار نيست تا ابد كاربرد اصلي نفت توليد انرژي بمونه. بالاخره روزي كاربرد اصلي به سمت مادهي خام صنايع پتروشيمي ميگرده (درست يا غلط؟). اون موقع احتمالا قيمتش از امروز خيلي بيشتر ميشه (درست يا غلط؟). در اون صورت مردم ميخوان تا قطره آخرش رو استخراج كنن و خرج كنن. از كجا مطمئنن كه مثلا بيست سال ديگه ميتونن اين سهام رو از مردم بگيرن و روند استخراج رو كند كنن؟ لزوما شرايط اجتماعي كشور در بيست سال آينده فرق زيادي با امروز نخواهد داشت. مگر امروز از بيست سال پيش خيلي بهتريم؟
من ميخواستم درخواست كنم كه شما به عنوان يه كارشناس اقتصادي نگاهي به اين طرح بندازين و يه تحليل از نتايجش توي وبلاگ بذارين تا ما هم مطلع بشيم. ممنون.
محمد كلانتری - May 30, 2009 01:04 PM
نیما :
نتیجه هر چه باشد یک چیز روشن است حامیان موسوی دنبال دنیایشانند و حامیان احمدی نژاد دنبال آخرتشان.
نیما - May 30, 2009 04:38 PM
:
فیلم تبلیغاتی میرحسین (9خرداد) اصلا جالب نبود. در مناظره هم که از قدرت بیان و تسلط احمدی نژاد بر بازی بر نخواهد آمد. من زیاد دلیلی نمی بینم که رای میر حسین در روزهای اخر بیشتر بشه.
Anonymous - May 31, 2009 05:28 AM
:
http://www.persianhub.org/17-download-persian-interviews/
Anonymous - May 31, 2009 07:57 AM
تیتا :
نمی دونم کار خوبی کردی این پست رو نوشتی یانه
کار بدی کردی چون اونایی که قبل از خوندن این پست و این نظر سنجی ها بین 4 کاندیدا بی تفاوت بودن (حدود5درصد)حالا به احمدی نژاد رای میدن (با فرض این که آدما لذت می برن از این که کاندیدایی که بهش رای دادن برنده بشه)
کار خوبی کردی چون با خوندن این که احتمال این که کروبی برنده بشه کمه باعث میشه بسیاری از کسایی که قبل از خوندن نظر سنجی می خواستن به کروبی رای بدن به موسوی رای بدن و شانس احمدی نژاد بیاد پایین
تیتا - May 31, 2009 08:37 AM
علی :
به : تیتا
تحلیل شما خوب بود ولی به این نکته آماری دقت نکردید که "بسیاری از کسایی که .." در مجموعه خوانندگان این وبلاگ مساوی با یک ابسیلون از شرکت کنندگان در انتخاباته.
البته از نظر اخلاقی قبول دارم که کلیت این پست مثبت نبود و اثر مثبت برای اصلاحطلبان نداره.
علی - May 31, 2009 02:12 PM
:
حامد جان
پیوندهایی که کنار وبلاگت گذاشتی خوانا نیستند. با اینکدینگ هم مشکل حل نمیشه. اگه ممکنه یه فکری برای این موضوع بکن.
Anonymous - May 31, 2009 04:05 PM
یگانه :
http://en.wikipedia.org/wiki/Median_voter_theory
Who is Median Voter in Iran now?
یگانه - May 31, 2009 04:41 PM
:
سلام
من یه فایل برایت ارسال می کنم تا بیشتر به دردت بخورد.
Anonymous - May 31, 2009 09:19 PM
:
سلام
من یه فایل برایت ارسال می کنم تا بیشتر به دردت بخورد.
Anonymous - May 31, 2009 09:26 PM
سهیل سیادت نژاد :
خوب بود اگر نتیجه استدلال ها ی مختلف یک جایی ثبت میشد که برای کسی که تازه می خواهد تصمیم گیری کند، نخواهیم از اول توضیح دهیم یا یک حرف هزار بار تکرار نشود. چیزی شبیه ویکی حاوی خلاصه موارد نتیجه گیری شده، و برای همه کاندیداها.
سهیل سیادت نژاد - June 1, 2009 12:25 AM
امیر پاکدامن :
اقا سلام
من لیسانس فیزیکم مخواستم یکم از مبانی اقتصاد رو بخونم طوری کههم بتونم بر مبنای اونهاقضاوتی بکنم هم خیلی وارد حیطه نشم
پیشنهاد شما چیه؟
امیر پاکدامن - June 1, 2009 01:04 AM
:
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=50100
Anonymous - June 1, 2009 05:32 AM
سعید :
تحلیل شما از اوضاع انتخابات خیلی به واقعیت نزدیک است. اما نظر سنجی ها به دو دلیل دقیق نیستند. اینکه طرفداران موسوی بیشتر از طرفداران احمدی نژاد اینترنت دارند. و دیگر آنکه طرفداران احمدی نژاد ثابت قدم هستند اما دیگر کاندیدا ها طرفدارانی لرزان و متزلزل دارند. بهتر است بگویم دو دل زیرا هنوز تکلیفشان با انتخابات روشن نیست که رای بدهند یا نه.
سعید - June 1, 2009 08:31 AM
سعيد :
به نظر من اين آمار ها به واقعيت نزديك است ولي روزهاي آخر در انتخابات سرنوشت ساز است زيرا ايرانيان هم دو ريالي شان دير مي افتد و هم موتورشان ديزلي است و دير روشن ميشود .روزهاي پاياني تبليغات شاهد جهش عجيبي در آراي اصلاح طلبان چه كروبي و چه موسوي خواهيم بود. با توجه به اينكه اين دوره مردم انگيزه بيشتري براي شركت در انتخابات نسبت به دوره قبل دارند. در دور قبل مردم به حماقت و پوپوليسم راي دادند و حالا كمي عاقل تر شده اند.
سعيد - June 1, 2009 08:40 AM
:
به نظر من اين آمار ها به واقعيت نزديك است ولي روزهاي آخر در انتخابات سرنوشت ساز است زيرا ايرانيان هم دو ريالي شان دير مي افتد و هم موتورشان ديزلي است و دير روشن ميشود .روزهاي پاياني تبليغات شاهد جهش عجيبي در آراي اصلاح طلبان چه كروبي و چه موسوي خواهيم بود. با توجه به اينكه اين دوره مردم انگيزه بيشتري براي شركت در انتخابات نسبت به دوره قبل دارند. در دور قبل مردم به حماقت و پوپوليسم راي دادند و حالا كمي عاقل تر شده اند.
Anonymous - June 1, 2009 08:42 AM
Yeganeh :
این هم جالبه
http://www.economist.com/world/mideast-africa/displayStory.cfm?story_id=13761792&source=features_box2
Yeganeh - June 1, 2009 08:57 AM
مرضیه :
اطلاعاتی که ارائه داید خیلی مفید بود
ولی به نظر من نزدیک انتخابات یک واقعه یک حادثه یا یک اتفاق کوچک می تونه تمام رای ها را برگرداند ولی امید وارم این بار نتایج منطبق بر آمار باشند.
مرضیه - June 1, 2009 10:36 AM
Mehdi :
من نتوانستم فايل را باز کنم. لطفاً يکی راهنمایی کند!
Mehdi - June 1, 2009 10:40 AM
:
با سلام حامد جان
ضمن تشکر از مطلب جالب و علمیت عزیز، از این که سوالم رو اینجا مطرح می کنم پیشاپیش عذر می خوام چون جیمیلتون فعال نبود. من دارم روی یه پایان نامه با دکتر رحمانی کار می کنم در مورد موضوع جالب رتبه بندی اعتباری شرکت های بورس،با پیشهاد دکتر و اینکه چون رتبه بندی در ایران نیاز به اطلاعات محرمانه هست - حالا بگذریم که برای دونستن همین مطلب آقایون یه سفر به فرنگ کردند و رفتن سازمان فیتچ و فهمیدن توی ایران نمی شه مثل کاری که اون ها می کنند رو کردو حداکثر رتبه ای که شرکت های ایرانی بورس می تونند داشته باشند ب ب هست،همین نشدن توی ایران رو من با چند میل به چند سازمان رتبه بندی فهمیدم اما به نظر من اگر توی این 5 سالی که از رفتن اونها می گذره به خوبی زمینه سازی می کردند حالا به خوبی رتبه بندی استفاده می شدو حتی خود شرکت های بورس مشتاق به رتبه بندی می شدند - قرار شد که امکان سنجی رتبه بندی اعتباری رو بررسی کنم و برای این کار ریسک و بازده ی گروه شرکت های بورس رو با یک پرتفوی با وزن مساوی برای هر گروه مقایسه کرد در صورتی که اختلاف معناداری مشاهده شد-ریسک پایین به همراه بازده بالا- در اون صورت می شه گفت که شرکت ها در زمان پذیرش در بورس و بعد از اون رتبه بندی بشند،حالا می خوام بدونم نظرتون مورد این روش چیه، اگر به هر دلیل احساس کردین نمایش این سوال در اینجا مناسب نیست ممنون می شم میل بفرمایید
Anonymous - June 1, 2009 01:15 PM
:
حامد جان دفعه ی قبل که اینجا سوالم رو مطرح کردم گویا با تایید شما منتشر شد، حالا ممنون می شم طبق خواسته ی من در آخر پیغام قبلی عمل کنید
ممنونم
Anonymous - June 1, 2009 02:04 PM
:
محمود احمدی نژاد
Anonymous - June 1, 2009 03:30 PM
نظرسنجی :
این نظر سنجی را هم ببینید
نظرسنجی - June 1, 2009 08:55 PM
طرح ایران 1130 :
طرح اجتماعی "ایران 1130"
همه با هم, با اعلام حمایت از طرح"ایران۱۱۳۰" در سایت
www.iran1130.org
دین خود را به وطنمان ایران و اقشار آسیب پذیر آن ادا کنیم.
Send to All Plz
طرح ایران 1130 - June 1, 2009 10:25 PM
محمد جواد شکری :
حامد جان به یه بازی سیاسی وبلاگی دعوت شدی، خوشحال میشیم شرکت کنی در بازی
محمد جواد شکری - June 2, 2009 09:16 AM
:
یک بار دیگه به این سایت (رای ملت) سر یزنید.
مسخره است. سایت را برداشته اند و یک صفحه log in کاملا بی معنا جاش گذاشتن.
بعد از مناظره جنجالی!
Anonymous - June 4, 2009 07:26 PM
:
دروغ و تحجرو بازی باشعور مردمفریب مردم کمسوادولی با احساس ؟به مسخره گرفتن اندیشه بدترین سوغاتی دولت نهمم
Anonymous - June 6, 2009 07:43 AM
حجت :
سایت برداشته نشده فقط دامنه اش از ir. به com. تغییر کرده و چشم حسود کور بیشتر آرا مربوط به مهندس موسوی است.
حجت - June 8, 2009 11:13 AM
:
حامد عزیز ممنون از پست خوبتون و اما چند نکته:
1- در پاسخ به برخی دوستان که فرموده بودند این تحلیل تاثیر مناسبی روی اصلاح طلبان دارد یا ندارد یا به نفع یا ضرر آنها تمام میشود. هدف از نظرسنجی یا پیشبینی تاثیرگذاری روی گروه یا قشری نیست بلکه هدف دیدن واقعیات پیش رو و تحلیل حرکت بهتر است. تفکر این دوستان مقایسه این این نظرسنجی و تحلیلها با روحیه دادنهای یک مربی قبل از انجام مسابقه است. یک مربی خوب از قبل بازی را منطقی تحلیل کرده و حتی گاهی اوقات شکست را با درصد احتمال بالایی پیشبینی میکند. تا اینجا بحث تحلیل بود ولی بعد ممکن است برای روحیه دادن بازیکنان را تشویق و ترغیب هم بکند که آن بحث دیگریست و اصلن هدف این نوشتار نبوده.
2- در مورد بند 2 به نظرم نظر شما صحیح نیست و اتفاقن جامعه نمونه به طور همپوشان شده قشر متوسط جامعه را پوشش میدهد. همانطور که فرمودید با توجه به ضریب نفوذ تلفن کمدرآمدترین خانوادهها دارای تلفن هستند. و با توجه به اینه این قشر معمولن از خدمات اینترنت یا فکس یا سایر موارد اینچنینی که موجب اشغالی تلفن است استفاده نمیکنند در اکثر اوقات تلفن در دسترس است. از طرفی فرمودید که افراد مرفه تر برای استفاده از اینترنت بیش از یک خط دارند و یا اکثرن از سرویس ایدی اسال که اشغالی خط را به دنبال ندارد استفاده میکنند. در این میان قشر متوسط که با یک خط تلفن و درعین حال کاربرد زیاد از همان یک خط استفاده میکنند تا حدود زیادی شانس شرکت در نظرسنجی را از دست داده و با این حساب٬ با همپوشانی قشر کم درامد و پردرآمد میتواند برآیند جامعه متوسط را داشت.
3- در مورد بند 3 در شرایط موجود چنین احتمالی خیلی محتمل به نظر نمیرسد. اگر همین نظرسنجی دوسال قبل صورت میگرفت این موضوع ممکن بود تاثیر گذار باشد ولی در شرایط تعلیق کنونی که افراد به صراحت مسائل را نقد میکنند و جسارت عمومی افزایش پیدا کرده این بند تاثیر چندانی روی نتیجه نخواهد داشت.
4- نکته جالب در تحلیل نظرسنجی روند نسبتن همگون رشد یا کاهش آمار در تمام مناطق است - به طور مثال درصد یک کاندیدای مشخص درتمام مناطق با یک نسبت مشخص رشد یا کاهش داشته- که این خود نشانهای از صحت اعداد میباشد.
5- در مورد بند 5 کاملن حق با شماست. به علاوه این نکته که تغییر شرایط و امکانات یک منطقه گاهن باعث برهم خوردن کامل طبقه ساکن در منطقه شده باشد.
6- و –متاسفانه- در مورد بند 7 هم حق با شماست. با توجه به شکاف بسیار عمیق طبقاتی٬ فرهنگی٬ اقتصادی٬ فهم سیاسی و ... نظرسنجیهای کلی در شهرهای بزرگ مانند تهران گاهن با روستاها و مناطق کوچک در تناقض کاملند.
7- بنده نیز در وبلاگم پیشبینی از نتیجه انتخابات داشتهام . البته پیشبینی بنده نه برمبنای نظرسنجی بلکه بر مبنای سطح کلی جامعه٬ میانگین سطح فرهنگی٬ درک سیاسی٬ فهم کلیات٬ تفکر عوامی و رویکرد و برنامه و جامعه هدف کاندیداها است. که البته منتج به نتیجه ای متفاوت شده است. در صورت تمایل نظرتان را راجع به این پیشبینی اعلام کنید.
http://dastneveshteh.wordpress.com/2009/05/15/88-election/
با آرزوی موفقیت
دست نوشته/یاسر کمالینژاد
Anonymous - June 9, 2009 07:37 AM
:
من باور دارم که اقای مهندس میر حسین موسوی در این انتخابات پیروز می شود و او برای قدرت روی صحنه نیامده چون اگر می خواست برای قدرت به این صحنه بیاید می توانست دوره قبل بیاید و شانس پیروز شدنش بیشتر بود
Anonymous - June 9, 2009 10:31 AM
:
در این انتخابات احمدی نزاد صلاحیت رییس جمهوری را ندارد و او بیشتر می خواهد کاندیدا های دیگر را در چاله و مشکل بیندازد ولی مثل اینکه از مهندس موسوی هیچچی پیدا نکرده و دارد پرونده سازی می کند
Anonymous - June 9, 2009 10:35 AM
:
باشرایطی که واسه انتخابات هست ،وخیلی دیر اجازه تبلیغات به کادنداها دادن،مردم ایران خیلی سریع ودرست حرکت کردند،وتصمیم گرفتند؛اشکال از خود رایی وتصمیم یک نفر برای همه است ،به هر حال خوشحالم که مردم لایق ما بتونن زندگی ،وبالندگی درخور خودشون با رای به آقای موسوی بدست بیارن- رشت دیشب نماد یک دموکراسی رو به جلو بود0 براتون آروزی موفقیت میکنم- گروه فرزندان ایران
Anonymous - June 11, 2009 09:50 AM